خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار سفیر جدید ژاپن در تهران:

اقدامات برخی آمریکایی‌ها فقط دیوارهای بی‌اعتمادی را بالا‌تر می‌برد

هیرویاسو کوبایاشی سفیر جدید ژاپن در تهران پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا، بروجردی در آغاز این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط دوستانه دو کشور گفت: اکنون فرصت مناسبی برای گشودن صفحه جدیدی در مناسبات ایران و ژاپن مهیا شده است که می‌بایست از این فرصت ‌‌نهایت استفاده را به عمل آورد.

وی همچنین بر لزوم گسترش ارتباطات و همکاری‌‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه رد عرصهٔ پارلمانی و افزایش ارتباط میان کمیسیون‌ها و گروههای دوستی پارلمانی در مجالس ایران و ژاپن تاکید کرد.

رئیس کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از رفتار نمایندگان کنگره و سنای آمریکا گفت: در حالیکه اجرای برجام روال طبیعی خو را طی می‌کند گفته‌ها و اقدامات برخی مقامات آمریکایی به گونه‌ای نامناسب است که تنها دیوارهای بی‌اعتمادی ایران به این کشور را بالا‌تر می‌برد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه و با تاکید دوباره بر مذاکره و راه حل سیاسی به عنوان تنها علاج بحران‌های منطقه گفت: در حالیکه منطقه در آتش بحران و درگیری بسر می‌برد حاکمان جدید سعودی ضمن حمایت از گروههای تروریستی با بمباران بیمارستان‌ها، تاسیسات زیربنایی و خانه‌های مسکونی به کشتار مردم بی‌دفاع یمن می‌پردازند که این اقدام آنان بسیار مایه تاسف و انزجار جهان اسلام و همه جهانیان است.

وی همچنین با اشاره به دستور رئیس جمهور برای رسیدگی ویژه و فوری به اقدامات گروه‌های خودسر در ماجرای سفارت عربستان در تهران، ضمن محکوم نمودن اقدام تحریک آمیز عربستان در به شهادت رساندن رهبر شیعیان این کشور، اقدام عمدی و تلافی جویانه عربستان در حمله هوایی به حریم سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا را محکوم کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: نگاه مثبت مردم ایران به فرهنگ و تمدن ژاپن به توسعه روابط دو کشور کمک فراوانی می‌کند که امیدواریم هر چه زود‌تر شاهد ارتقائ سطح ناسبات همه جانبه دو کشور باشیم.

هیرویاسو کوبایاشی سفیر جدید ژاپن در تهران نیز در همین دیدار با تاکید بر تمایل کشورش به گسترش مناسب با ایران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی گفت: توسعه و تقویت ارتباطات و همکاری‌ها با ایران مورد اهتمام جدی دولت و مجلس ژاپن قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به زمان اجرای برجام و رفع تحریم‌ها گفت: شرکت‌های ژاپنی آماده‌اند تا فعالیت‌های اقتصادی خود را در ایران از سر بگیرند در این زمینه سفارت ژاپن در تهران برای تسهیل فعالیت آنان و کمک به گسترش مبادلات تجاری و بازرگانی فیمابین دو کشورآماده است.

کوبایاشی در ادامه با خطرناک خواندن بحران در خاورمیانه از اقدامات سازنده ایران و کمک به حل بحران تقدیر کرد.

سفیر ژاپن در تهران در پایان این دیدار از تمایل نخست وزیر ژاپن برای سفر به کشورمان در آینده نزدیک و در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی خبر داد و افزود: بدون شک این سفر تاثیر فراوانی در افزایش سطح مناسبات ایران و ژاپن و همچنین توسعه همکاری‌های صنعتی و اقتصادی دو کشور بر جای خواهد گذاشت.

کد خبر : ۳۳۷۳۱۸