خبرگزاری کار ایران

فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

به سلامت نحوه بررسی احراز صلاحیت‌ها اعتقاد دارم

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: برای رد صلاحیت‌ها نباید اقدام به طیف بندی کنیم و خود من به سلامت این قصه اعتقاد دارم.

سیده فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مشارکت ۳۰ درصدی زنان در انتخابات سال آتی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که به مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف از جمله سیاسی به ویژه در بخش انتخابات شکل و شخصیت می‌دهد خودباوری آن‌ها است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: کسب رای فقط با حضور و کاندیدا شدن افراد در عرصه انتخاباتی رخ نمی‌دهد بلکه این باور و اعتقاد به تاثیرگذاری است که به عنوان باور اولیه به زنان در رسیدن به اهداف از جمله مشارکت و پیروزی در انتخابات کمک می‌کند.

مقیمی بیان داشت: متاسفانه زنان در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات شرکت می‌کنند اما رای خود را در صندوق‌های رای به زنان نمی‌دهند که این مسئله باید با فرهنگ سازی و در طول زمان حل و فصل شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره احتمال رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب‌ در انتخابات آتی خاطرنشان کرد: برای رد صلاحیت‌ها نباید اقدام به طیف بندی کنیم و خود من به سلامت این قصه اعتقاد دارم و اگر خدای ناکرده قرار است اتفاقی بیافتد بدون نگاه به جناح بندی حزبی و دسته بندی اصلاح طلب و اصولگرا این مسئله اتفاق بیافتد.

وی درباره تاثیرگذاری مجلس دهم در کمک به دولت در حل معضلات اقتصادی گفت: در شرایط خروج از تورم و رکود نیازمند قوانینی هستیم که یکی از شرایط تحقق آن انتقال اطلاعات بخش خصوصی به مجلس است که اگر قرار بر تدوین قوانین جدید در حل معضلات اقتصادی کشور است این بخش بتواند در عمل و به شکلی قانونی و عینی‌تر موثر واقع شود.

مقیمی با تاکید بر تاثیرات افراد ذینفع در تدوین قوانین بخش خصوصی در اقتصاد، گفت: فعالان بخش خصوصی باید در تدوین قوانین مرتبط هم در مجلس حضور داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: بخش خصوصی همیشه به عنوان مشاوران دولت در عرصه‌های مرتبط حضور داشته اما قطعا تاثیرات حضور این بخش در تدوین مقررات مربوطه در مجلس بسیار موثر‌تر خواهد بود.

کد خبر : ۳۳۳۹۰۰