خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

دشمنان از راه‌های مختلف درصدد نفوذ و آسیب زدن به نظام هستند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دشمنان از راه‌های مختلف درصدد نفوذ به کشور و آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام آل‌هاشم در همایش «آسیب‌ها و راه‌های نفوذ و رخنه دشمن در شئون مختلف کشور» که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور جمعی از روحانیون آجا برگزار شد، گفت: دشمنان از راه‌های مختلف درصدد نفوذ به کشور و آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

او با بیان اینکه دشمنان از راه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در صدد نفوذ به کشور و تخریب پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

آل‌‌هاشم در ادامه توجه به اصل راهبردی اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تبیین شده است را یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای مقابله با نفوذ اقتصادی دشمن دانست و گفت: ما باید با استفاده از اصول اقتصاد مقاومتی، تحریم را به فرصت مناسب برای رهایی از ابزار فشار اقتصادی دشمن تبدیل کرده و خود را از قید و بندهایی که اقتصاد وابسته به نفت برای ما ایجاد کرده برهانیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه سخنانش اهرم سیاسی را یکی دیگر از راهکارهای دشمن برای نفوذ و آسیب رسانی به کشور دانست و گفت: تفرقه‌افکنی، ترویج نظریه جدایی دین از سیاست، تلاش برای وابسته کردن جامعه به اصول غربی مدرنیته، کم‌رنگ کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی و تلاش در جهت منزوی نشان دادن ایران در دنیا؛ از جمله راه‌هایی است که دشمنان برای آسیب و نفوذ به شئون مختلف کشور به کار گرفته‌اند.

آل‌هاشم، کار و فعالیت گسترده دشمن بر روی تهاجم فرهنگی را مهم‌ترین راهکار دشمن برای نفوذ به کشور برشمرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بار‌ها تأکید فرموده‌اند دشمن در صدد نفوذ به فرهنگ متعالی کشور ما و آسیب رساندن به آن است. در این راه نیز سرمایه گذاری‌های فراوانی کرده و بیشتر چشم امیدش برای رخنه به شئون مختلف کشور، همین راه فرهنگی می‌باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، آموزش به سبک و روش غربی و به حاشیه راندن سیستم نظام آموزشی اسلامی، تضعیف ارزش‌های الهی و جایگزین کردن ارزش‌های حاکم بر غرب، نفوذ به مراکز علمی و فرهنگی کشور مثل دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، ترویج مُد و اعتقادات غیر اسلامی، تغییر ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی مردم و ایجاد شک و تردید در افکار و اعتقادات دینی مردم به ویژه جوانان؛ را بخشی از تلاش‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای نفوذ به کشور و سست کردن پایه‌های فرهنگی مردم دانست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نفوذ به کشور از طریق اجتماعی را نیز بخشی دیگر از تلاش دشمنان برای رخنه به ایران اسلامی قلمداد کرد و گفت: دشمن از طریق گسترش فسادهای اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی و نیز ترویج انواع مواد مخدر به ویژه در بین جوانان ما سعی در ویران کردن بنیان خانواده‌ها و شکستن حرمت‌های اجتماعی موجود در کشور دارد.

آل هاشم، مأیوس کردن جوانان نسبت به آینده و سلب روحیه ایثار، جهاد، شهادت طلبی و غیرت دینی و ملی را بخشی دیگر از تلاش‌های دشمنان در آسیب رساندن به کشور از طریق نفوذ به ارکان اجتماعی مملکت دانست و گفت: القای عدم کارآیی نظام به دلیل مشکلات موجود، خشن نشان دادن چهره اسلام از طریق ایجاد و حمایت از گروه‌های تکفیری تروریستی مانند داعش، جدایی مردم از روحانیت، غافل نمودن مردم از مبانی فکری و عملی امام راحل و نیز مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و برجسته کردن تفاوت‌های قومی و مذهبی در بین اقوام و مذاهب موجود در کشور و بهره برداری کردن از آن جهت رسیدن به مطامع سودجویانه خود؛ تلاش دشمنان در نفوذ اجتماعی به کشور می‌باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش توجه به تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و افزایش بصیرت و نیز شناخت راهکارهای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای نفوذ به کشور و نیز وحدت و همدلی به ویژه در این برهه حساس از تاریخ کشور که دشمنان به فکر نفوذ از مجرای پسا فرجام هستند را بسیار مهم برشمرد.

وی انتخابات پیش‌روی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را آزمونی دیگر برای ملت و نظام دانست و گفت: در ۳۷ سالی که از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، ملت ما بار‌ها از این چنین آزمون‌هایی سرافراز بیرون آمده و ان‌شاءالله در این انتخابات نیز با حضور حماسی در پای صندوق‌های رأی بار دیگر اقتدار و همدلی خود را نشان می‌دهد.

کد خبر : ۳۳۲۴۲۵