خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه بلغارستان:

از توافق وین کاملا حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه بلغارستان گفت که کشورش از فرایند وین کاملا حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دانیل میتوف وزیر خارجه بلغارستان در دیدار با محمدجواد ظریف٬ ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران بیان داشت: رابطه ما با ایران یک رابطه کهن و قدیمی است و اشتراکات زیادی میان ایران و بلغارستان وجود دارد. ایران در بحث منطقه‌ای و بین‌المللی در سالیان اخیر اقدام‌های بسیار خوب و موثری صورت داده است؛ به گونه‌ای که بحث برجام جمهوری اسلامی ایران کاملا متعهد است و ما هم باید به این موضوع متعهد باشیم. در خصوص موانعی که در بحث برجام به آن اشاره شد کاملا مشهود است که در ایران و آمریکا موافقان و مخالفان زیادی وجود دارد که البته باید به دیدگاه جان‌ کری و نامه‌ای که به آقای ظریف ارسال کرده‌اند٬ اشاره کرد که ایشان هم برای رفع تحریم‌ها تلاش‌های زیادی را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: بلغارستان از فرایند وین کاملا حمایت می‌کند چرا که ایران می‌تواند نقش بسیار موثری در مبارزه علیه تروریسم در منطقه و سوریه ایفا کند.

میتوف با اشاره به سطح مناسبات میان دو کشور ابراز کرد: مناسبات و سطوح مختلف آن بستگی به اراده دو طرف دارد. ایران از لحاظ استراتژیک و خصوصا در بحث گاز می‌تواند در اروپا نقش مهمی را داشته باشد و می‌دانیم که بسیاری از تحریم‌ها به ایران فشارهایی را از تمامی جهات وارد کرد و باید بدانیم که فرصت‌ها و چالش‌های زیادی در این میان وجود دارد که امیدواریم چالش‌ها حل شده و فرصت‌ها تقویت شود.

کد خبر : ۳۳۱۸۰۷