خبرگزاری کار ایران

بیانیه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان؛

مشارکت حداکثری؛ ضامن اقتدار، وحدت و امنیت ملی است

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بیانیه‌ای تاکید کرد:مشارکت حداکثری، ضامن افزایش سرمایه و رفاه اجتماعی، اقتدار، وحدت و امنیت ملی است.

به گزارش ایلنا متن بیانیه شماره یک شورای عالی سیاست­گذاری انتخاباتی اصلاح­‌طلبان به این شرح است:

سلام اصلاحات به ایران سربلند

از تفاوت آراء، دیدگاه‌­‌ها و روش­‌ها عبور کرده‌­ایم، تا فصلی تازه و سرشار از امید و نشاط را همراه با عموم هم‌میهنان پدید آورده، دوباره آغاز کنیم. جریان اصلاح‌­طلبی با امید به بهبود، توسعه و پیشرفت کشور آغاز شده و تداوم آن جز با همراهی و حمایت همه ایرانیان می‌سر نبوده و نیست.

اینک فصل جدیدی برای رویش دوباره است. خردمندان باید نقش­ آفرینان این عرصه باشند. حرکت گسترده اندیشمندان، خردورزان، علاقه­‌مندان و دلسوزان کشور، در جهت مشارکتی فعال، گسترده و توام با آرامش در همه عرصه‌­های مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بارقه درخشان امیدی است که پیام‌­آور تشکیل مجالسی در طراز ملت بزرگ ایران اسلامی است.

شورای­عالی سیاستگذاری اصلاح­طلبان حاصل اجماع احزاب، شخصیت­‌ها و علاقه­‌مندان به گفتمان اصیل اصلاح‌­طلبی، بر این باور است که:

۱- دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید انتخاباتی بر پایه عقلانیت، اخلاق، آزادی، مدارا و قانون­گرایی و در راستای تنش‌­زدایی، اعتمادسازی داخلی و بین‌­المللی، گفتگو، مشارکت، برابری جنسیتی، جوان­ب‌اوری، تامین امنیت همه­‌جانبه و تقویت همه ابعاد مردم­‌سالاری به‌ویژه ایجاد رونق اقتصادی و تامین معیشت همه مردم باشد. چنین انتخاباتی می‌­‌تواند با تقویت و تحکیم مبانی نظام و جایگاه والای رهبری آن، به توسعه و تعالی جامعه، رشد اقتصادی و توسعه پایدار کمک کند و زمینه­‌ساز تحقق همه اصول قانون­ اساسی و مردم سالاری دینی شود.

۲- رمز پیروزی و اصلاح امور، مشارکت حداکثری همه مردم اندیشمند، توسعه­‌خواه و فعال در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه­‌های داخلی و خارجی، در تعیین سرنوشت خویش است.

۳- مشارکت حداکثری، ضامن افزایش سرمایه و رفاه اجتماعی، اقتدار، وحدت و امنیت ملی است.

۴- مجلس شورای اسلامی به­‌عنوان بالا‌ترین نهاد قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران، کارکردی اساسی و حیاتی دارد. برگزیدن نمایندگانی متناسب با اینجایگاه، تکلیف تاریخی، حساس و تعیین‌­کننده است که نه­‌تن‌ها بر روند تحولات داخلی، بلکه روند تحولات منطقه‌­ای و بین­‌المللی نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

۵- حضور مقتدرانه و هوشیارانه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۹۲ برای تعیین سرنوشت خود، با حماسه‌­ای دیگر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۳۹۴ تکمیل خواهد شد.

۶- همه دستگاه‌های حاکمیتی مسئول برگزاری انتخابات، باید در جهت حفظ و افزایش اعتماد عمومی، وحدت و یکپارچگی ملی و تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، با آماده سازی زمینه‌­های مناسب برای برگزاری انتخاباتی پرشور، تنها بر اساس مستندات قانونی به بررسی و تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات بپردازند، تا شاهد انتخاباتی باشکوه و قانونمند باشیم.

۲۹ آذرماه ۱۳۹۴ هجری شمسی

کد خبر : ۳۳۱۵۷۶