خبرگزاری کار ایران

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

نسبت به اعمال سلیقه‌ای قانون دغدغه داریم

معاون سیاسی حزب اتحاد ملت گفت: اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی دغدغه‌هایی مانند اعمال سلیقه‌ای قانون دارد و از این جهت، تمامی تلاش خود را مصروف عدم تفسیر به رای کردن از قانون نسبت به کاندیدا‌هایشان کرده‌اند.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فرارسیدن ایام ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: انتظار اصلاح‌طلبان از دولت در این برهه مهم و حساس، در اجرای قانون خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر قانون به درستی و بدون اعمال نظر شخصی و گروهی اجرا شود، هیچکس دغدغه‌ای ندارد، اظهار داشت: نوع برداشت از مسئله و تفسیر به رای کردن قانون موجب نگرانی است و این نگرانی فقط مختص به اصلاح‌طلبان نیست٬ بلکه تمامی دلسوزان نظام این نگرانی را دارند که قانون به سلیقه افراد تفسیر شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تفسیر به رای کردن از قانون موجب خدشه وارد شدن به آن می‌شود، تصریح کرد: دولت موظف است مانند چشم مردم بر صحت انتخابات و تائید صلاحیت‌ها نظارت کند و موجب شود مردم این احساس را داشته باشند که نامزد مطلوبشان در میان نامزدهای تائید صلاحیت شده قرار دارد و بی‌دلیل ردصلاحیت نشده است.

بروجردی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته و در برخی از مقاطع، سلایق جناحی فوق قانون عمل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بی‌تردید این مسئله موجب شد تا در برهه‌ای مردم از صندوق‌های آرا دور شوند ولی با فراخوانی که اصلاح‌طلبان مبنی بر بازگشت‌ به صندوق‌ها به مردم دادند، شاهد حضور و مشارکت آن‌ها بودیم که نمونه آن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ رخ داد.

وی یادآور شد: اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند افزایش مشارکت مردم در انتخابات نه تنها موجب افزایش صحت آن می‌شود٬ بلکه این مشارکت می‌تواند به عنوان پشتیبان و دستاوردی برای نظام هم باشد.

معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات درباره شرایط کنونی اصلاح‌طلبان نیز ابراز داشت: اصلاح‌طلبان در حال جمع‌بندی نظراتشان هستند تا با بررسی کاندیداهای مورد نظرشان را انتخاب کنند. البته هم‌اکنون اصلاح‌طلبان دغدغه‌ای از بابت اجماع دارند و خوشبختانه اصلاح‌طلبان می‌دانند که شرایط پیروزی، وحدت است.

بروجردی ادامه داد: البته اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی دغدغه‌هایی مانند اعمال سلیقه‌ای قانون را دارد و از این جهت، تمامی تلاش خود را مصروف عدم تفسیر به رای کردن از قانون نسبت به کاندیدا‌هایشان کرده‌اند تا از این طریق، کاندیدا‌هایشان در میان جامعه باشند.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان این انتظار را دارند که اصولگرایان به وحدت دست یابند، ابراز داشت: اصلاح‌طلبان این دلگرمی را دارند که در اردوگاه اصولگرایی، برخی افراد حق‌طلب، عاقل و حکیم وجود دارند و این امید را دارند این افراد زعامت اصولگرایی را برعهده بگیرند.

معاون سیاسی حزب اتحاد ملت ایران درباره اصولگرایان افراطی نیز بیان کرد: اینکه اصولگرایان معتدل راهشان را از اصولگرایان افراطی جدا کنند، به خودشان بستگی دارد ولی عقلای اصولگرا به این نکته رسیده‌اند که طیف پایداری و احمدی‌نژاد کسانی نیستند که قابل اعتماد باشند.

کد خبر : ۳۳۱۲۳۸