خبرگزاری کار ایران

در دیدار کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح‌طلب با حزب کارگزاران مطرح شد: ‌‌

کرباسچی: باید حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری را تسهیل کرد/ اشرف بروجردی: احزاب سکوی پرش زنان برای حضور در مجلس باشند

اعضای کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح‌طلب به همراه برخی از اعضای شورای مرکزی این مجمع در دیدار با کمیته سیاسی مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بر سهم 30 درصدی زنان از کرسی‌های مجلس تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: زنان در تحصیل خدمات اجتماعی و امور فنی، جایگاه خوبی کسب کرده‌اند ولی سهم زنان در مدیریت کشور بسیار ناچیز است و باید کمک کنیم این جایگاه ترمیم شود.

وی همچنین گفت: حزب کارگزاران سازندگی باید کمک کند تا احزاب در انتخابات آتی مجلس از تبعیض مثبت بهره ببرند و مجلس آینده باید به مطالبات زنان توجه بیشتری کند.

همچنین در ادامه این دیدار، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران گفت: به جای تاکید بر سهم 30 درصدی باید حضور زنان در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را تسهیل کرد.

وی همچنین اضافه کرد: خروج نیمی از جامعه از چرخه تصمیم‌گیری در کشور موجب بروز آسیب‌های جدی به نظام برنامه‌ریزی می‌شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی همچنین در این دیدار با اشاره به اهمیت حضور نیمی از جامعه در عرصه تصمیم‌گیری گفت: زنان 50 درصد از نیروی فعال جامعه هستند که متاسفانه امروزه از دور مدیریت و توانمندسازی خارج شده‌اند و باید گفت خروج 50 درصد افراد از چرخه سیاست قطعا به توسعه جامعه آسیب می‌زند.

وی تاکید کرد: زنان فرهیخته و تحصیل‌کرده نگاه بسیار دقیق و درستی در مدیریت و برنامه‌ریزی دارند و باید گفت که با حضور و مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف شاهد کم شدن مفاسد اجتماعی نیز خواهیم بود و توسعه، رشد علمی و اخلاقی در کشور میسر می‌شود.

در ادامه این دیدار، اشرف بروجردی رییس کمیته سیاسی مجمع زنان اصلاح‌طلب با اشاره به نقش زنان در برقراری توازن در عرصه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور در راستای تحقق عدالت جنسیتی گفت: حضور زنان در عرصه‌های مختلف قانون‌گذاری موجب می‌شود تا جامعه به تعادل و توازن برسد و این امر حکایت از اهمیت توجه احزاب و گروه‌ها برای حمایت از حضور زنان در عرصه انتخابات پیش‌رو دارد.

وی افزود: احزاب می‌توانند سکوی پرش افراد برای حضور در مجلس باشند و باید از این سکو برای ورود زنان به عرصه انتخابات استفاده شود.

در این دیدار، محمد عطریانفر عضو کمیته سیاسی حزب کارگزاران نیز با تاکید بر اهمیت تبعیض مثبت گفت: قابلیت زنان در طول تاریخ دیده نشده و عقب نگه داشته شده است. رفع این تبعیض فقط با تبعیض مثبت انجام می‌شود.

وی بر حضور حداکثری زنان در عرصه انتخابات تاکید کرد و گفت: باید زنان حضور داشته باشند و احزاب نیز از این فرصت برای حضور زنان تحصیل‌کرده و فرهیخته در مجلس بهره‌گیری کنند.

کد خبر : ۳۱۹۵۶۶