خبرگزاری کار ایران

مصری در گفت‌وگو با ایلنا:

بودجه درمان وزارت بهداشت، صرف ساخت‌وساز شده است

عضو هیات رئیسه مجلس نهم گفت: اگر هیات رئیسه به این نتیجه برسد که تحقیق و تفحص کنندگان تا پیش از پایان عمر مجلس نهم، ‌ قادر به ارائه گزارش به صحن هستند، قطعاً‌ با این طرح موافقت خواهند کرد.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت در مجلس اظهار داشت: از آن‌جا که در آیین‌نامه قید شده که هیات تحقیق و تفحص باید در طول ۶ ماه گزارش خود را به صحن ارائه کند و در صورت عدم اتمام مراحل تهیه گزارش تحقیق و تفحص، این زمان تا ۶ ماه قابل تمدید است، احتمال دارد تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت به مجلس نهم نرسد.

وی افزود: با این حال، برخی از امضاءکنندگان این تحقیق و تفحص معتقدند که تهیه گزارش درباره طرح تحول سلامت، در مدت زمان کوتاهی امکان‌پذیر است و بر این اساس، کماکان هیات رئیسه در این خصوص به تصمیم نهایی نرسیده است.

عضو هیات رئیسه مجلس با ابراز بی‌اطلاعی از امکان تهیه گزارش تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت در زمان باقی مانده تا پایان کار مجلس نهم، خاطر نشان کرد: از آن‌جا که نمایندگان در ابتدا محورهای تحقیق و تفحص را مشخص می‌کنند و بعد کار به دست کار‌شناسان سپرده می‌شود و آن‌ها موظف به ارائه ادله و مستندات هستند، در شرایط کنونی نمی‌توان با قطعیت در این خصوص صحبت کرد، با این وجود معمولاً طی تشریفات تحقیق و تفحص‌ها در مجلس حداقل ۶ ماه به طول می‌انجامد.

مصری در مجلس در واکنش به اظهارات معاون پارلمانی وزارت بهداشت که انجام این تحقیق و تفحص را «خودکشی سیاسی» و محکوم به شکست خوانده‌ بود، یادآور شد: چنین صحبت‌هایی راه به جایی نمی‌برد و ما در مجلس چنین تهدیدهایی نداریم و این اظهارنظرها ازسوی وزارت بهداشت تا حدودی طبیعی است و نشان از موضع ضعف آن‌ها دارد.

وی افزود: متاسفانه باب شده که هر کسی که می‌خواهد اقدامی منطقی انجام دهد، این‌چنین به او برچسب سیاسی می‌زنند و با این اقدام‌ها سعی می‌کنند او را از میدان به در کنند و باید بدانند که این شیوه‌ها راه به جایی نمی‌برد.

نماینده مردم کرمانشاه در پاسخ به این سوال که به چه دلیل به همراه چند نماینده دیگر مجلس، به دنبال تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت است، گفت: یکی از دلایل فراوان من و دیگر نمایندگانی که این طرح تحقیق و تفحص را امضا کرده‌اند، این است که چرا بودجه‌ای که برای هزینه در بخش درمان در اختیار این طرح قرار گرفته، صرف ساخت‌وساز مسائل دیگری خارج از حوزه درمان می‌شود؟!

مصری در پایان تصریح کرد: اگر هیات رئیسه به این نتیجه برسد که تحقیق و تفحص کنندگان تا پیش از پایان عمر مجلس نهم، ‌ قادر به ارائه گزارش به صحن هستند، قطعاً‌ با این طرح موافقت خواهند کرد.

کد خبر : ۳۲۸۹۴۱