خبرگزاری کار ایران

شمخانی در بدو ورود به کرمان:

مبارزه ریشه‌ای با تروریسم نیازمند مواجهه علمی با مبانی تفکرات انحرافی است

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به استان کرمان سفر کرده است با حضور در دانشگاه کرمان در جمع دانشجویان و اساتید این دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی گفت: دانشگاه در زمره فعال‌ترین و دغدغه‌مند‌ترین نهادهای فرهنگی در کشور است و پاسخگویی به سوالات دانشجویان از جمله وظایف مسئولان است.

شمخانی اصلیترین وظیفه دانشگاه را در دهه پیشرفت و عدالت، توسعه زیرساخت‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: رتبه اول پیشرفت علمی در منطقه و سرعت خیره کننده رشد علمی در جهان جز با رویکرد جهادی و تکیه بر استعداد‌ها و توانایی‌های ملی می‌سر نیست.

وی خاطرنشان کرد: به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها و فرصت‌های بی‌شمار فراروی کشور به ویژه در دوره پسا برجام نیازمند بازبینی نقش و کارکرد دانشگاه‌ها و اتخاذ راهبردهای می‌ان‌بر می‌باشد و تفکر بسیجی و مکتبی که امام خمینی پایه‌گذاری کرده است که مبتنی بر قدرت مردمی است راهِ برد ماست.

شمخانی افزود: موضوعاتی مانند نفوذ فرهنگی و اقتصادی، راه‌های مشارکت عمومی در اقتصاد مقاومتی، چگونگی تبدیل فرصت‌ها و ظرفیت‌های ملی و فراملی به قدرت ملی باید با مبانی علمی و مبتنی بر شرایط و فرهنگ متناسب با جامعه ایرانی-اسلامی تبیین گردد.

دریابان شمخانی در ادامه به دانشجویان توصیه کرد: با تفکر عمیق در موضوعات امنیت ملی و مسیرهای تامین آن، دستاورد‌ها و تفاوت‌های مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه را مقایسه نموده و نتایج آن را در سطح جهانی مطرح نمایند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در حالی که کشورهایی مانند فرانسه به خاطر منافع تجاری و فروش اسلحه به کشورهای صادر کننده تروریسم امنیت ملی خود را به خطر انداخته‌اند، کشور ما برای حفظ و ارتقاء امنیت ملی در آن سوی مرز‌ها در حال هزینه دادن است و این تفاوت نگاه فرهنگ سرمایه داری با مکتب انقلاب اسلامی است.

وی همچنین به بیان اهمیت اردوهای جهادی دانشجویان به‌ویژه در استان کرمان و نقش آن در ارتقای خودباوری و تقویت روحیه ملی پرداخت و تاکید کرد: بهره‌برداری از علوم دانشگاهی با نادیده گرفتن ضرورت‌ها و نیازهای کشور و عدم تمایل به حل مشکلات بی‌فایده است و خروجی چنین دیدگاهی نیز جذب شدن توسط کشورهای سلطه‌گر برای استعمار علمی خواهد بود.

شمخانی در پایان با تاکید بر ضرورت فعال‌سازی مجامع علمی و فکری موجود در جهان اسلام نظیر حوزه‌ها‌، دانشگاه‌ها و کانونهای تفکر به‌منظور ارتقاء و تقریب درک فقهی و دانش حقوقی مسلمانان اظهار داشت: مبارزه ریشه‌ای با تروریسم و جریان‌های افراطی و تکفیری نیازمند مواجهه علمی با مبانی و خاستگاه‌های حمایتی و ترویجی تفکرات انحرافی می‌باشد.

کد خبر : ۳۲۵۱۵۳