خبرگزاری کار ایران

خجسته در جمع خبرنگاران:

عدم قرائت گزارش تفحص از بنیاد شهید میدان دادن به مفاسد اقتصادی است

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: گزارش ما کامل است و آماده قرائت در صحن مجلس است. باید با رئیس مجلس صحبت کنیم تا حتما این گزارش در صحن قرائت شود چراکه اگر این اتفاق نیفتد ما به مفاسد اقتصادی میدان داده‌ایم که هر غلطی می‌خواهند بکنند و بزرگترین خیانت این است که ما اعتماد مردم را از نظام سلب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر خجسته در جمع خبرنگاران با اشاره به نطق امروز در مجلس درباره عدم ارائه گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در دو سال گذشته، اظهار داشت: فشارهایی از داخل و خارج از مجلس مانع از قرائت گزارش تحقیق  و تفحص از بنیاد شهید در دو سال گذشته شده است و در واقع تصمیم عده‌ای خاص در مجلس مانع از قرائت این گزارش تا به امروز شده‌است.

وی افزود: آخرین خبری که دوستان به بنده دادند حاکی از این بود که برخی مصمم بودند این گزارش به نتیجه نرسد،  بنابراین امروز در نطقی که داشتم  به مجلس و بویژه ریاست محترم آن که قبلا هم از این گزارش حمایت کرده بود، تذکر دادم و گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را به ریاست مجلس تقدیم نمودم و منتظر خواهم بود تا در چند روز آینده تکلیف این گزارش روشن شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید ضمن تایید اینکه کسانی که در بنیاد عامل وقوع این مفاسد اقتصادی بودند همچنان علیرغم تغییر دولت در سیستم فعال هستند، گفت: عده‌ای از بیرون و داخل مجلس با فشارهایی که اعمال می‌کنند در بروز این فساد نقش داشتند و شاید یکی از عوامل مهم تاخیر در قرائت گزارش این تحقیق و تفحص، فشارهایی است که از داخل مجلس مانع از پیشبرد کار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تقدیم گزارش به هیات رئیسه نوعی سلب مسئولیت از کمیته تحقیق و تفحص نیست، خاطرنشان کرد: هنگامی که چالش ایجاد می‌کنند و مانع از تصویب گزارش در کمیته می‌شوند، چاره‌ای جز این نداریم که گزارش را به هیات‌رئیسه تقدیم کنیم و به آنها اطلاع دهیم افرادی در داخل مجلس مانع کار ما شده‌اند.

نماینده مردم همدان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مستندات کافی این گزارش را به قوه‌قضاییه یا ستاد رسیدگی به مفاسد اقتصادی ارجاع نمی‌کنید، یادآور شد: آیین‌نامه داخلی مجلس مانع از انجام این کار است. البته این مراجع هم مستندات و گزارش‌ها را در اختیار دارند و پرونده بنیاد شهید هم اکنون از سوی آنها هم در حال بررسی است اما مسئله این است که ما می‌خواهیم به مردم بگوییم مجلس خاصیت دارد و این گزارش حتما باید در صحن قرائت شود.

رئیس کمیسیون امورداخلی و شوراهای مجلس اضافه کرد: گزارش ما کامل است و آماده قرائت در صحن مجلس است. باید با رئیس مجلس صحبت کنیم تا حتما این گزارش در صحن قرائت شود چراکه اگر این اتفاق نیفتد ما به مفاسد اقتصادی میدان داده‌ایم که هر غلطی می‌خواهند بکنند و بزرگترین خیانت این است که ما اعتماد مردم را از نظام سلب کنیم.

خجسته در پایان تصریح کرد: عده‌ای داخل و بیرون از مجلس نمی‌خواهند این گزارش قرائت شود، من از گزارشی که آماده‌کرده‌ام عبور و عدول نمی‌کنم و حتما آن را در صحن قرائت خواهم کرد.

کد خبر : ۳۲۴۸۰۲