خبرگزاری کار ایران

صیامی در گفت‌وگو با ایلنا:

سال ۹۲ به قالیباف مشاوره‌های اشتباه می‌دادند

دبیر جبهه حامیان ولایت گفت: در زمان انتخابات سال ۹۲ یک سری اشتباه‌ها صورت گرفت و مشاوره‌های غلطی به قالیباف داده شد که اکنون نیز در حال تکرار است.

دلاور صیامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص فعالیت‌های جبهه حامیان ولایت گفت: ‌ حدود یک سال و نیم اخیر جلسه عمومی برگزار نکردیم اما همچنان جلسات شورای مرکزی برگزار می‌شود. از سوی دیگر به دلیل فضای سیاسی کشور، سعی می‌کنیم با برنامه‌ریزی جلو برویم.

دبیرکل جبهه حامیان ولایت افزود: به تازگی از وزارت کشور درخواست یک حزب (حزب حامیان انقلاب اسلامی) کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم که پس از اخذ مجوز از سوی مراجع ذیربط فعالیت‌هایمان را گسترده‌تر کنیم. قرار است کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ظرف چند روز آینده در مورد مجوز حزب ما اعلام‌نظر کند. در حال حاضر هم رابط‌های جبهه در اکثر استان‌ها فعال‌ شده‌اند و در تهران نیز هماهنگی‌های لازم با مناطق صورت گرفته است.

دبیر جبهه حامیان ولایت اضافه کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم و نیرو‌هایمان را آماده می‌کنیم که برای مجلس حداقل یک سهمی را برای پرشور‌تر کردن انتخابات و کشاندن مردم به پای صندوق‌های رای داشته باشیم.

وی از گفت‌وگو با برخی از سران احزاب اصولگرا برای رایزنی در لیست‌های انتخاباتی خبر داد و گفت: اخیرا به همراه دوستان جلسه‌ای با حجت‌الاسلام تقوی برگزار کردیم و جلسات برای رسیدن به نقاط مشترک همچنان ادامه دارد. معتقدیم باید با دوستان اعتدالی نیز جلسه‌ای داشته و از آنان نیز در حزب خود بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه افراد معتدل که درمسیر ولایت فقیه بوده و دولت را قبول دارند را شناسایی خواهیم کرد، اظهار داشت: بر این باور نیستیم که فلان جناح باشد یا نباشد. ما با همه جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا جلسه داشته و این جلسات را ادامه خواهیم داد.

صیامی به بیان مولفه‌های انتخاب افراد برای انتخابات مجلس پرداخت و گفت: کسانی باید برای مجلس انتخاب شوند که وکیل ملت باشند و ان‌شاءالله بتوانند در راستای ولایت به دولت و ملت کمک کنند و ما هدفمان هم همین است.

دبیر جبهه حامیان ولایت در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از عملکرد دولت و مجلس چیست و اینکه آیا مجلس فعلی توانسته با دولت همکاری خوبی داشته باشد؟ گفت: به نظرم آنطوری که شاید دولت بخواهد این تعامل و همکاری وجود نداشته است؛ ما دلمان می‌خواهد مجلس با دولت هماهنگی بیشتری داشته باشد و هر چقدر هماهنگ‌تر باشد به پیشبرد اهداف نظام و مردم کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: به هماهنگی و تعامل مجلس با دولت نمره ۲۰ تعلق نمی‌گیرد اما نمره قبولی می‌گیرد؛ ولی این تعامل باید بیشتر و بهتر باشد.

صیامی با اشاره به اینکه یک گروه اقلیت تندرو در مجلس، اکثریت مجلس را تحت تاثیر قرار داده‌اند٬ گفت: جریان‌های سیاسی و نمایندگان مجلس باید از افراط و تفریط پرهیز کنند. در انتخابات اسفندماه باید افرادی را مدنظر قرار داد که در صورت انتخاب شدن مجلس را به حاشیه نبرند.

دبیر جبهه حامیان ولایت ادامه داد: ۱۰ سال پیش هم گفتم آقایان اقلیت در مجلس فقط می‌خواهند با شلوغ کردن و جریان‌سازی و هیاهو نانشان را در بیاورند و در واقع خودشان را جا بیندازند. این موضوع هم موجب حاشیه بردن مجلس و هم حاشیه بردن کارهای دولت می‌شود و هم باعث می‌شود مجلس و دولت از انجام یکسری کار‌ها باز بمانند. مردم ضمن هوشیاری و دقت در انتخاب افراد باید توجه کنند تحت تاثیر حرف‌ها و تندروی برخی‌ها قرار نگیرند.

دبیر جبهه حامیان ولایت در پاسخ به این سوال که قبلا با آقای قالیباف همکاری نزدیکی داشتید اما در یکی دو سال اخیر شاهد بودیم بسیاری از دوستان و همراهان قالیباف از وی فاصله گرفتند، آیا شما نیز مانند سابق با ایشان همکاری دارید؟ گفت: در زمان انتخابات سال ۹۲ یک سری اشتباه‌ها صورت گرفت و مشاوره‌های غلطی به وی داده شد که اکنون نیز در حال تکرار است.

دبیر جبهه حامیان ولایت با اشاره به مشاوره‌های اشتباه به قالیباف٬ افزود: خیلی‌ها مشاوره‌های اشتباه می‌دادند. ما دو سه ماه مانده به انتخابات کار خودمان را انجام دادیم. از نمونه مشاوره‌های اشتباه این بود که در مناظره‌های سال ۹۲ لزومی نداشت افراد آنگونه جواب یکدیگر را بدهند. در عرض چندین سال اتفاقات زیادی افتاد و باید به دل خود رجوع کنیم که این حرف‌ها را بخاطر خدا زدیم یا بخاطر مردم؟

کد خبر : ۳۲۴۶۴۵