خبرگزاری کار ایران

آیت الله شاهرودی:

زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب حفظ ارزش‌ها و استقلال کشور است

رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه، گفت: خدمت در بنیاد شهید به خانواده معظم شهدا و احیای فرهنگ ایثار و شهادت، کاری جهادی و ارزشمند است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محمود شاهرودی در دیدار با مدیرکل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: شما وظیفه سنگین و کار بزرگی را در راستای احیا و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت عهده دار هستید، فرهنگی که در ادامه راه امام حسین (ع) و امام زمان (عج) است، ایشان کسانی را می‌خواهند که اهل پیمان‌های راستین و با ایمان و در راه اسلام حاضر به فدا کردن جان خویش باشند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: روحیه شهادت طلبی نقش اصلی را در حفظ دین و آرمان‌های دین واسلام ایفا می‌کند این فرهنگ امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است فرهنگی که موجب ایستادگی حزب الله در برابر صهیونیست‌ها و یمن در برابر آل سعود شده است.

وی اضافه کرد: وصایای شهدا، زندگینامه و روحیات ایشان و صبر خانواده‌هایشان باید تبدیل به کتاب شود و فیلم‌ها از زندگی شهدا ساخته شود.

شاهرودی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت عامل اصلی ایستادگی و مقابله و پیروزی در برابر دشمنان است، تجهیزات و امکانات نظامی اگر چه ضروری است اما آنچه باعث شد در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود کمبود امکانات نظامی در برابر دنیا پیروز شویم همین روحیه بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: یاد شهدا را همیشه درجامعه زنده نگه دارید، زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب حفظ ارزش‌ها و استقلال این کشور است، کمترین حق شهدا احیای نام آنان و پیام ایشان است، معرفی شهدا و زندگی ایشان و وصایای آنان بر روی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان اثر گذار است.

شاهرودی به بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: این بیداری اسلامی که امروز در یمن و دیگر کشور‌ها شاهد هستیم نشات گرفته از انقلاب اسلامی است؛ شهادت‌ها و بصیرت ملت ایران و ایستادگی آنان بر آرمان‌های شهدا موجب شد تا این ملت بعد از دهه‌ها مقاومت به الگویی برای ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شود.

کد خبر : ۳۲۴۲۴۹