خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح انتزاع مانع قاچاق محصولات کشاورزی نشد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص طرح انتزاع گفت : این طرح نیز مانع از قاچاق محصولات کشاورزی به کشور نشد.

ایرج ندیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ اظهار داشت: در گذشته وزارت جهاد کشاورزی عموما برای واردات کالاهای بی‌کیفت توجیه داشت و مشکلات را به گردن وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌انداخت و این وزارتخانه را واردکننده اقلام کشاورزی عنوان می‌کرد و خود را مبرا می‌دانست.

ندیمی افزود: اکثر ایرادات وزارت جهاد کشاورزی در گذشته از جهت میزان واردات، زمان آن و ضرورت‌های حقوق ورودی و سود گمرکی بود به عنوان مثال وزارت جهاد پیش ازطرح انتزاع ادعا می‌کرد نیاز کشور به ۵۰۰ تن برنج است و چرا وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲ میلیون تن برنج وارد کرده یا چرا کالایی که باید زمستان وارد کشور می‌شد٬ شهریور ماه وارد شده است؟

وی ادامه داد: این در حالی است که مشکلات گذشته همچنان ادامه دارد و ما عملا شاهدیم که همچنان قاچاق بی‌رویه اقلام کشاورزی وجود دارد.

ندیمی با بیان اینکه با طرح انتزاع دیگر حربه‌ای در دست وزارت جهاد کشاورزی نیست٬ گفت: این موضوع کار بیشتری می‌طلبد و وزارت جهاد کشاورزی باید تلاش بیشتری داشته باشد.

کد خبر : ۳۲۳۸۹۵