خبرگزاری کار ایران

سیاری مطرح کرد:

تامین امنیت ۲۶۰۰ کشتی و نفتکش ایرانی در دریاها

نیروی دریایی ارتش تاکنون امنیت ۲۶۰۰ فروند کشتی و نفت کش ایرانی را در خلیج عدن و دریای سرخ تامین کرده است.

به گزارش ایلنا، دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و ورزشی این نیرو که در مرکز اموزش شهدای دریایی سیرجان برگزار شد گفت نیروی دریایی ارتش تاکنون ضمن مقابله با دزدان دریایی و برقراری امنیت در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ دو هزار و ۶۰۰ فروند نفت کش و کشتی ایرانی را با امنیت کامل از منطقه خطر عبور داده است.

وی افزود اکنون سی و ششمین ناوگروه دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران در باب المندب حضور دارد و هفتم آذر سی و هفتمین ناوگروه به منطقه اعزام می‌شود.

دریادار سیاری درباره برنامه جدید نیروی دریایی جهت حضور ناوگروه خود در اقیانوس‌های آرام و اطلس گفت این ماموریت با هدف حضور بیشتر در دریاهای ازاد و نشان دادن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه دریا انجام می‌شود.

وی همچنین به ادامه ساخت ناوهای موشک‌انداز و ناوشکن‌ها در نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت در ماه‌های آینده شاهد الحاق سلاح‌ها و زیردریایی‌های جدید به نیروی دریایی خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص جشنواره فرهنگی و ورزشی این نیروکه در سیرجان برگزار شد گفت در کنار آموزش‌های رزمی و دفاعی، یکی از وظایف اصلی ما ارتقای سطح معنویت و تعالی روحی اعضای نیروی دریایی است و این جشنواره هر سال به منظور ارزیابی موفقیت مراکز و مناطق نیروی دریایی در ارتقای آموزش‌های جسمی و معنوی اعضا برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۲۱۲۶۸