خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حمله نیروهای خودسر به مراسم سخنرانی یک اصلاح‌طلب

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب از حمله به خود توسط نیروهای خودسر در جریان سخنرانی‌‌اش در روز ۱۳ آبان خبر داد.

فیاض زاهد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا‏، با اشاره به حمله نیروهای خودسر در سخنرانی‌اش در روز ۱۳ آبان گفت: به دعوت شورای جوانان تدبیر و امید استان گیلان قرار بود در مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی با موضوع «عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی» سخنرانی داشته باشم.

وی با بیان اینکه مراسم از سوی فرمانداری لاهیجان مجوز لازم را داشت، گفـ: قرار بود این سخنرانی در دانشگاه آزاد لاهیجان صورت بگیرد اما یک روز قبل از ۱۳ آبان‏، دانشگاه آزاد لاهیجان اعلام کرد توانایی برگزاری این مراسم را ندارد که در نهایت قرار شد در سالنی در اتاق اصناف لاهیجان مراسم برگزار شود.

این روزنامه‌نگار ادامه داد: روز چهارشنبه پس از آغاز مراسم و قرائت قرآن و پخش سرود ملی ایران‏، هنگامی که پشت تریبون رفتم فضا متشنج شد و حمله و شعار گروهی از نیروهای خودسر موجب برهم خوردن مراسم شدند که به همین خاطر سالن را ترک کردم.

زاهد با بیان اینکه پس از خروج از سالن‏، این افراد به او حمله کردند، تصریح کرد: با حمله این افراد، تعدادی از جوانان حاضر حلقه‌ای در محافظت از من تشکیل دادند ولی آنها توسط نیروهای خودسر کتک خوردند که من نیز بی نصیب نماندم.

وی با بیان اینکه حتی آسانسور توسط این افراد از کار افتاده بود، افزود: حتی بعد از خروج از سالن مراسم، این افراد با ماشین، مرا تعقیب می‌کردند که این مسئله باعث شد یکی از ماشین‌های همراه بنده با دو ماشین دیگر تصادف کند. 

زاهد ادامه داد: این افراد مسیر اصلی لاهیجان به رشت را بسته‌ بودند و می‌خواستند مانع خروج من از لاهیجان شوند که از طریق راه‌های فرعی توانستیم به رشت برسیم.

این استاد دانشگاه در پاسخ به اینکه آیا امنیت مراسم  تامین نشده بود؟ با بیان اینکه هیچ ارگانی برای تامین امنیت این برنامه دارای مجوز حضور نداشت، یادآور شد: شایسته است زمانی که فرمانداری و استانداری مجوز برگزاری برنامه‌ای را می‌دهند، امنیت لازم را هم برای برگزاری آن را فراهم کنند.

زاهد با بیان اینکه دو، سه نفر از جوانان شورای تدبیر و امید روز گذشته مضروب شده‌اند و به همین خاطر به بیمارستان رفته‌اند، خاطرنشان کرد: بنده هیچ شکایتی نسبت به این مسئله ندارم چراکه امیدی برای پیگیری این اتفاق ندارم اما امیدوارم روزی فرا برسد که فضای گفت‌وگو و مفاهمه میان جریان‌های سیاسی فراهم شود.

کد خبر : ۳۱۹۴۶۸