خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

بعد از رفع تحریم ها روند توسعه کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات با بیان اینکه بعد از رفع تحریم‌ها، فضا به طور کامل تغییر خواهد کرد، گفت: در این شرایط می‌توانیم روند رشد و توسعه را با سرعت بیشتری به پیش ببریم.

به گزارش  ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود واعظی با اشاره به اینکه نزدیک به دو ماه دیگر مرحله اجرای رفع تحریم‌ها آغاز خواهد شد، افزود: باید بتوانیم در این فاصله با شتاب بیشتری کار‌ها و فعالیت‌های خود را عملیاتی کنیم.

وی برداشته شدن تحریم‌ها از کشور را عاملی اثرگذار در هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی و مسایل بودجه‌ای عنوان کرد و گفت: رفع تحریم‌ها کمک خواهد کرد در انتخاب تکنولوژی‌های بر‌تر قدرت بیشتری داشته باشیم.

واعظی با بیان اینکه با رفع تحریم‌ها می‌توان از بانک‌های بین المللی تسهیلات مورد نیاز برای توسعه کشور دریافت کرد، افزود: کار انتقال تکنولوژی به کشور نیز سرعت بیشتری به خود گرفته، روند نوین سازی صنایع نیز به سرعت عملیاتی خواهد شد.

وزیر ارتباطات برداشته شدن تحریم‌ها را عاملی در آسان‌تر شدن برقراری ارتباط با دیگر کشورهای جهان ذکر و تصریح کرد: می‌توان از این فرصت برای انجام تحقیقات با سایر کشورهای جهان ‌‌نهایت بهره را ببریم.

وی مهم‌ترین اثر برداشته شدن تحریم‌ها برای کشور را در عرصه فنآوری ارتباطات و اطلاعات، را فناوری فضایی ارزیابی کرد و گفت: فناوری‌های فضایی و ارتباطی جزو لبه‌های فنآوری‌های نوین جهانی هستند که می‌توانیم در این زمینه‌ها کارهای مختلفی با جهان انجام داده و از پیشرفت‌های خیلی زیادی که داشته‌اند، استفاده کنیم.

واعظی تاکید کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها عملا خواهیم توانست وارد این رقابت شده و دستآوردهای خود را در کشور‌های مختلف جهان عرضه کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آسان‌تر شدن صادرات خدمات فنی و مهندسی و صادرات نرم‌افزار را از جمله دستآوردهای رفع دیوار تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: در ارتباط با صادرات محصول راحت‌تر می‌توانیم عمل کرده و سود آن نیز نصیب کشور می‌شود.

وی جذب سرمایه برای توسعه کشور را از دیگر مزایای برداشته شدن تحریم‌ها دانست و افزود: در اجرای پروژه‌ها خواهیم توانست از فناوری‌های خوب و پیشرفته جهان استفاده کنیم.

واعظی با بیان اینکه شرایط بعد از تحریم به نفع تمام صنایع کشور خواهد بود، ابراز امیدواری کرد تا دو ماه دیگر که مرحله اجرا فرا می‌رسد ما بتوانیم کار‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهیم تا زمینه تحقق وعده رییس جمهور به مردم که کشور وارد یک رونق اقتصادی می‌شود و فکر می‌کنم از اواخر سال باید منتظر آن بود را فراهم نمائیم.

سرانجام دیوار تحریم‌های چند جانبه اتحادیه اروپا و آمریکا که ترک برداشته بود فرو ریخت و اتحادیه اروپا و رییس جمهوری آمریکا همزمان با آغاز اجرای تعهدات ایران دستور لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را صادر کردند.

کد خبر : ۳۱۵۲۱۹