خبرگزاری کار ایران

لیلاز در همایش اصلاح‌طلبان شرق مازندران:

تجربهٔ انتخابات ۸۴ را در سال ۹۴ تکرار نمی کنیم

دومین همایش اصلاح طلبان حامیان دولت تدبیر و امید شرق مازندران با محوریت نقش انتخابات در توسعه پایدار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، قائم مقام حزب کارگزاران سازندگی ایران شامگاه دیروز در دومین همایش اصلاح طلبان شرق مازندران اظهار کرد: با توجه به جامعهٔ فعلی که با مشکلات و چالش‌هایی مواجه است انتخابات پیش رو اهمیت می‌یابد چرا که در بزنگاه‌های تاریخی هرگاه به درستی انتخاب نکردیم به مردم آسیب وارد شد.

سعید لیلاز با اشاره به آمار و ارقام از اوضاع اقتصادی گفت: مهم‌ترین مشکل جامعهٔ ما به اقتصاد ضعیف آن برمی گردد و جامعه‌ای که اقتصاد قوی ندارد٬ نمی‌تواند توسعهٔ فرهنگ داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اقتصاد نباید اقتصاد در جامعهٔ ما احیا شود به همین خاطر نیاز است نخبگان و کار‌شناسان وارد مجلس آینده شوند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آمار اشتغال به لحاظ فنی و اقتصادی متفاوت است٬ خاطرنشان کرد: مسئله بیکاری در آینده به یک معضل بسیار بزرگ تبدیل خواهد شد این در حالی است که درصدی از بانوان به دلیل کمبود فضای کار به دنبال اشتغال نیستند.

لیلاز مسئلهٔ ناتوانی در تولید ثروت، فساد اقتصادی و اداری، فساد سیستماتیک دستگاه، فقر شدید و بی‌سابقه و بحران امنیتی را از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات مهم در حال حاضر دانست و اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات، پرداختن به منافذ فساد و رانت خواری است که دولت تنها می‌تواند منافذ فساد را بگیرد اما نمی‌تواند برخورد داشته باشد چرا که آن وظیفه بر عهدهٔ دستگاه قضا است.

وی با اشاره به اینکه مصرف لبنیات در ایران نصف شده تصریح کرد: نصف کارخانه‌های تولید شیر، خودرو و.. به دلیل فقدان قدرت خرید تعطیل است.

قائم مقام حزب کارگزاران سازندگی گفت: جامعهٔ ما با توجه به مشکلات موجود به مجلسی قدرتمند، کار‌شناس، اعتدالی و پویا نیاز دارد و نخبگان علمی باید وارد مجلس شوند به همین خاطر ما با اتحاد و انسجام کامل در انتخابات شرکت خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم تجربهٔ انتخابات ۸۴ در سال ۹۴ تکرار شود.

لیلاز در پایان گفت: هرگونه تغییر و تحول باید در جهت حفظ ثبات کشور باشد و در همین راستا حضور حداکثری و منسجم مردم در صحنه لازم و ضروری است و ما به سرمایه گذاری، اشتغال و احترام در جامعه نیاز داریم که با انتخاب فرد شایسته در انتخابات می‌توان آن‌ها را به ظهور رساند.

کد خبر : ۳۱۴۱۵۹