خبرگزاری کار ایران

سرلشکر فیروزآبادی در دیدار رئیس ستاد کل ارتش جمهوری خلق چین:

امریکا دشمن مشترک ایران و چین است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان، آمریکا را دشمن مشترک ایران و چین خواند و گفت:از ١٠ سال قبل نگران توطئه‌های امریکا درخصوص چین بودم و سردار باقری را برای درمیان گذاشتن موضوع با مقامات چین فرستادم.

به گزارش ایلنا، دریاسالار جین گوا جانشین رئیس ستاد کل ارتش جمهوری خلق چین در صدر هیاتی نظامی صبح امروز با سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد. 

سرلشکر فیروزآبادی در دیدار جانشین رییس ستاد ارتش چین گفت: امریکا دشمن مشترک ایران و چین است. 

وی ادامه داد: از ١٠ سال قبل نگران توطئه‌های امریکا درخصوص چین بودم و سردار باقری را برای درمیان گذاشتن موضوع با مقامات چین فرستادم. 

فیروزآبادی گفت: امریکا به دلیل کم‌اوردن در اعتبار و نیرو و شکست در اقدامات نظامی، به توطئه‌های شیطانی روی آورده که‌‌ همان جنگ‌های نیابتی و تروریسم است. 

در این دیدار، پیش نویس تفاهم نامه نظامی ایران و چین در زمینه‌های دفاعی، آموزشی، فنی، اطلاعاتی، سایبری و مبارزه با تروریسم پس از دیدار دریاسالار جین گوا جانشین رئیس ستاد کل ارتش چین با سردار سرلشکر فیروزآبادی به امضای طرف چینی و سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح رسید. 

سرلشکر فیروزآبادی گفت: پیش نویسی که امروز به امضا رسید در آینده تبدیل به تفاهم نامه خواهد شد و بر اساس آن اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. 

وی گفت‌و‌گو با فرماندهان عالی رتبه چینی را راهبردی خواند و تصریح کرد: برای تنظیم روابط دفاعی و نظامی بین دو کشور بزرگ که در منطقه در کنار هم هستند این گفت‌و‌گو‌ها لازم و ضروری است. 

دریاسالار جین گوا روز گذشته نیز با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و نیز سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرده است.

کد خبر : ۳۱۳۷۸۲