خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار اعضای انجمن دوستی ایران و تونس:

عوامل خارجی در تلاش برای برهم زدن ثبات جهان اسلام هستند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعضای انجمن دوستی ایران و تونس دیدار کرد.

به گزرش ایلنا٬ علی‌اکبر ولایتی روز دوشنبه ۲۰ مهرماه با رئیس و تعدادی از از اعضاء انجمن دوستی ایران و تونس که به ایران سفر کرده بودند٬ در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به سابقه تمدنی ایران و تونس و روابط دو کشور گفت: دو کشور ایران و تونس دارای سابقه ارزشمند تاریخی و تمدنی هستند و تونس در شمال آفریقا با تمدن اسلامی عجین بوده و رابطه دیرینه‌ای میان دو طرف وجود داشته که باید برای ارتقاء و رشد این روابط تلاش نمود.

وی به برخی از برنامه ریزی‌ها و تلاش‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این خصوص و در زمان وزارت خارجه آقای حبیب الیحیی و اینجانب٬ در این خصوص تلاش‌های زیادی صورت گرفته و یقینا انجمن‌ها و گروه‌های فعال غیر دولتی به ویژه انجمن دوستی ایران و تونس می‌تواند در توسعه این روابط بسیار تاثیرگذار باشند و یقینا این ارتباطات به وحدت بیشتر امت اسلامی کمک می‌کنند.

ولایتی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات و معضلاتی که جامعه اسلامی را فرا گرفته و عوامل خارجی در تلاش برای برهم زدن صلح و ثبات در جهان اسلام هستند و نمونه آن را در ایجاد گروه‌های تکفیری و افراطی می‌توان ملاحظه کرد٬ تصریح کرد: اختلاف‌های مذهبی و طایفه‌ای توسط بیگانگان و با تحریک دشمنان و دامن‌ زدن به برخی اختلاف‌ها در میان امت اسلامی ایجاد می‌شود و روز به روز بر دامنه آن با حمایت توطئه‌گران و دشمنان افزوده می‌گردد و باید تلاش کرد با استفاده از نقطه نظرات اندیشمندان و فرهیختگان دلسوز و علاقمندان جهان اسلام زمینه‌های وحدت و مبارزه با این مشکلات را فراهم کرد و انجمن‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی در این زمینه می‌توانند موثر و تاثیرگذار باشند

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی تاکید کرد: ایجاد و راه‌اندازی گروه‌های تندرو و افراطی مانند القاعده، داعش و... نه تنها موجبات آزار و نگرانی مسلمانان شده‌اند٬ بلکه موجبات بی‌آبرویی مسلمانان در منظر جهانیان هستند و در جهت اسلام‌هراسی و سیاه‌نمایی اسلام که دین رأفت، دوستی، صلح و انسان‌دوستی است گام بر می‌دارند و یقینا در این زمینه بیگانگان و توطئه‌گران پشت‌صحنه این افراطیون و گروه‌های تکفیری قرار دارند که باید برای معرفی چهره واقعی اسلام و وحدت هرچه بیشتر میان امت اسلامی تلاش کرد.

وی در همین ارتباط به نقش برخی کشورهای غربی در دامن زدن به این اختلاف‌ها و حمایت از گروه‌های افراطی اشاره و تصریح کرد: این گروه‌ها با اعمال خشونت، جنایت و اعمال وحشیانه که نمونه آن را نمی‌توان در هیچ کجای دنیا ملاحظه کرد. ادعای اسلام را دارند و چهره غیرواقعی و متناسب با خواسته غربی‌ها را ترویج می‌کنند و جالب‌تر آنکه این اعمال وحشیانه برای ایجاد ترس و اسلام هراسی در جهان بار‌ها و بار‌ها از رسانه‌های غربی پخش و منعکس می شود که نمونه‌های آن را می‌توان در سوزاندن خلبان سوری، اعدام‌های دسته‌جمعی، گردن زدن‌ها، جنایت بر علیه زنان و کودکان و... مشاهده کرد تا این چهره را از اسلام به دنیا نشان بدهند که خلاف ارزش‌ها و آموزه‌های صریح دین اسلام است.

در این دیدار هیئت تونسی گزارشی از سطح روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، برنامه‌های پیش بینی شده و اقدامات انجمن ارائه نمودند و در ادامه زمینه‌های همکاری‌های دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر : ۳۱۲۸۳۷