خبرگزاری کار ایران

با حضور در سفارت ایران صورت گرفت؛

ابراز همدردی معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان با خانواده‌های جانباختگان ایرانی حادثه منا

معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان صبح امروز با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با اظهار همدردی با دولت و ملت ایران، درگذشت صدها تن از حجاج ایرانی در فاجعه منا را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، «سمیر مقبل» همچنین با استفسار آخرین وضعیت غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان، خسارت انسانی وارده به  کشورهای اسلامی را در نتیجه این فاجعه بسیار بزرگ شمرد.

محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز در این دیدار با ابراز سپاس از همدردی مردم و مقام‌های دولتی و شخصیت‌های لبنانی با جمهوری اسلامی ایران پس از بروز این واقعه، مسئولیت وقوع حادثه منا را بر عهده عربستان دانست و بر لزوم عذرخواهی دولت عربستان از کشورهای اسلامی بخصوص کشورهایی که حاجیان خود را از دست داده‌اند، تأکید کرد.

فتحعلی در بخش دیگری  از سخنان خود با انتقاد از برخی اظهار نظرها که این فاجعه را امری طبیعی شمرده و آن را به قضا و قدر الهی نسبت داده‌اند، ابعاد این فاجعه را بسیار گسترده خواند و تأکید کرد: در صورت اتخاذ تمهیدات مناسب و امداد رسانی به موقع، با چنین فاجعه‌ای روبرو نبودیم.

سفیر کشورمان در بخش دیگر با بیان اینکه آقای غضنفر رکن آبادی همچنان در بین مفقودان این حادثه قرار دارد، بر پیگیری همه جانبه دولت جمهوری اسلامی ایران برای روشن شدن وضعیت همه مفقوان تأکید کرد. 

کد خبر : ۳۱۱۲۴۳