خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار فارس و وزیر اطلاعات:

مراسم تشییع پیکر ۲۲ تن از جان باختگان حادثه منا در شیراز انجام شد

مراسم تشییع پیکر ۲۲ تن از جان باختگان حادثه منا با حضور استاندار فارس و وزیر اطلاعات از حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) انجام شد.

به گزارش ایلنا، سید محمود علوی وزیر اطلاعات که سخنران این مراسم بود ضمن ابلاغ پیام تسلیت هیئت دولت به خانواده‌های داغدیده و مردم فارس اظهار داشت: حادثه تلخ و ناگوار منا حاصل بی‌کفایتی و بی‌تدبیری دولت سعودی بوده و باید این دولت پاسخگو باشد.

علوی اظهار داشت: به محض بروز این حادثه کمیته ویژه‌ای در هیئت دولت تشکیل شده و وزارت اطلاعات مامور بررسی و جمع آوری مستندات لازم از روز حادثه به منظور علت یابی وشناسایی عوامل دخیل در حادثه در صورت تعمدی بودن آن شده است.

وزیر اطلاعات افزود: وزارت کشور ماموریت یافته تا ستادی را در مرکز کشور برای برنامه ریزی انتقال اجساد جان باختگان و استقبال از آن‌ها و هماهنگی برگزاری مراسم تشییع در استان‌ها تشکیل دهد و استانداران در استان‌ها نیز موظف به هماهنگی و اجرای این برنامه‌ها می‌باشند.

علوی ابراز داشت: وزیر بهداشت نیز در راس هیئتی به عربستان سفر کرده تا با مذاکره با مقامات این کشور آن‌ها را موظف به تحویل اجساد جان باختگان حادثه منا نماید و روند رسیدگی به مصدومین را نیز از نزدیک بررسی کنند.

وزیر اطلاعات افزود: هیئت دولت با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب کار‌ها را با جدیت دنبال خواهد کرد.

کد خبر : ۳۱۱۱۷۰