خبرگزاری کار ایران

علیرغم هشدار مسئولان؛

تجمع بدون مجوز دلواپسان مقابل مجلس ادامه یافت

مخالفان توافق هسته‌ای و برجام در اعتراض به متن برجام در اقدامی غیرقانونی و علیرغم مخالفت وزارت کشور٬ مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ تعدادی از مخالفان توافق هسته‌ای در اعتراض به متن برجام در تجمعی غیرقانونی مقابل مجلس تحص کردند.

متحصنان با برپایی چادر مقابل مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را نشان داده‌اند. این در حالی‌است که مقام‌های قضایی و همچنین وزارت کشور از غیرقانونی بودن این تجمع سخن گفته‌اند و هشدار داده‌اند که ظرف ساعات آینده فضای مقابل مجلس را ترک کنند.

مخالفان با پلاکارد و نصب پارچه‌نوشته بر ساختمان مجلس همچنان محل را ترک نکرده‌اند و تا کنون هشدار مقام‌ها تاثیری در این حرکت غیرقانونی نداشته است.

واکنش نیروی انتظامی به تجمع

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مورد این تجمع گفت: نیروی انتظامی بر مدار قانون عمل می‌کند. هیچ گروهی بدون مجوز اجازه تجمع ندارد. شب گذشته شورای تامین استان تهران تشکیل شد و مصوباتی داشته که پس از ابلاغ مصوبات همکاران ما در تهران بزرگ طبق مصوبات شورای تامین عمل می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در شورای تامین همه مسئولان مربوطه حضور دارند، گفت: در این شورا دادستانی، نیروی اطلاعات، نیروی انتظامی و دیگر مسئولان حضور دارند و تصمیم‌های لازم به همه ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ حکمی مبنی بر ترک محل مقابل مجلس به متحصنان ابلاغ شده است اما هنوز تجمع‌کنندگان اقدام به جمع‌آوری چادرها از مقابل مجلس نکرده‌اند. هنوز مرجعی در مورد اینکه آیا این حکم از سوی نیروی انتظامی بوده و صحت دارد٬ اظهارنظر نکرده است.

تصویر زیر حکم تایید نشده‌ای را نشان می‌دهد که متحصنان می‌گویند نیروی انتظامی به آنها ابلاغ کرده است:

تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی

کد خبر : ۳۱۰۰۴۰