خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ادبیات دولت قبل٬ به هماهنگی کشورهای بی‌طرف با دشمنان ایران می‌انجامید

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم گفت: در گذشته با ادبیاتی صحبت می‌شد که کشورهای بی‌طرف با دشمنانمان هماهنگ می‌شد.

مسعود پزشکیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ درباره طرح برخی از نمایندگان در مورد برجام که در آن قید مشروط عنوان شده است٬ تصریح کرد: در مورد آنچه که به برجام مربوط است٬ نمی‌توانیم قید مشروط را به این معنی که برخی چیز‌ها را قبول و برخی را قبول نداریم٬ به کار ببریم.

وی افزود: مجلس در اجرای برجام تنها می‌تواند پاسخ مثبت یا منفی خود را اعلام کند و البته در مسائلی نظیر مسائل امنیتی همانطور که رهبر معظم انقلاب و دولت اعلام کرده‌اند، نمایندگان نیز می‌توانند این را بگویند که مسائل امنیتی مانند بازدید از مراکز نظامی را قبول نخواهند داشت و این بازدید را نخواهند پذیرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌اگر نوع گفت‌و‌گو با دنیا بر مبنای روابط دیپلماسی باشد٬ می‌توانیم حق و حقوق خود را در بسیاری از موارد ایفا کنیم.

وی با انتقاد از برخی سیاست‌های دولت قبلی در عرصه دیپلماسی افزود: ما در گذشته با ادبیاتی صحبت می‌کردیم که کشورهای بی‌طرف را با دشمنانمان هماهنگ می‌کرد٬ ولی هم‌اکنون از مجاری حقوقی که در دنیا وجود دارد٬ می‌توانیم برخی حقوق خود را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: برخی کشور‌ها حقوق به‌حق مردم ایران را نخواهند پذیرفت٬ اما ما می‌توانیم با تعامل مثبت با جامعه بین‌الملل این کشور‌ها را در انزوا قرار داده و در مجمع عمومی اجماعی را برای رسیدن به حقوق ملت ایران شکل دهیم.

کد خبر : ۳۰۸۲۶۷