خبرگزاری کار ایران

مصری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

گزارش کمیسیون برجام تنها برای قرائت در صحن علنی است

عضو هیات رییسه مجلس گفت: گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام تنها برای قرائت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در مورد ارائه گزارش کمیسیون ویژه برجام به هیات رئیسه مجلس گفت: این گزارش تاکنون به هیات رئیسه نرسیده و به محض اینکه کمیسیون برجام به هیات رئیسه برسد قطعاً برای قرائت در صحن در دستور هیات رئیسه قرار می‌گیرد و گزارش کمیسیون فقط برای قرائت در صحن است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بنا باشد در مجلس تصمیمی در مورد برجام گرفته شود؛ یا باید از طرف نمایندگان در این‌باره طرحی ارائه شود٬ یا اینکه دولت لایحه‌ای را در این‌باره به مجلس ارائه دهد. به نظر می‌رسد دولت تصمیمی برای ارائه لایحه به مجلس ندارد و طبیعتاً باید‌ها و نباید‌ها و خطوط قرمز‌ در طرحی که توسط نمایندگان تهیه خواهد شد٬ مشخص می‌شود.

عضو هیات رییسه مجلس افزود: احتمال می‌رود مجلس مجوز ورود دولت را برای اجرای برجام با مشخص کردن خطوط قرمز و باید‌ها و نبایدهایی که رفتار متقابل را شکل می‌دهد٬ همراه باشد. لذا مجلس مشخص می‌سازد اگر طرف خارجی به تعهدات خود عمل نکرد الزامات ما چیست.

مصری با تاکید بر اینکه ارائه طرح یاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده می‌تواند مجزا از گزارش کمیسیون ویژه به مجلس ارائه شود٬ افزود: البته این طرح می‌تواند توام با ارائه گزارش کمیسیون برجام به صحن علنی انجام پذیرد، اما به هر صورت هنوز گزارش کمیسیون برجام به هیات رئیسه واصل نشده است و پس از ارائه گزارش به هیات رئیسه امکان قرائت یا توزیع کتبی آن میان نمایندگان وجود دارد.

کد خبر : ۳۰۸۱۶۲