خبرگزاری کار ایران

سیدمحمد صدر در گفت‌وگو با ایلنا:

جامعه جهانی از سخنرانی روحانی در سازمان ملل استقبال خواهد کرد

معاون وزارت خارجه در دولت اصلاحات تاکید کرد: انتظار می‌رود در مجمع عمومی سازمان ملل استقبال بسیار خوبی از آقای روحانی به دلیل ابتکاراتی که داشته‌اند و توانستند تا یک معضل ۱۲ساله بین‌المللی را حل کنند‏، صورت بگیرد.

سیدمحمد صدر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: با توجه به موفقیت‌هایی که در زمینه مذاکرات اتمی پیش آمد و مسئله برجام به نتیجه رسید، یک فضای مثبت بین‌المللی برای ایران به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد معمولا تعداد زیادی از سران و وزرای خارجه کشورهای مختلف حضور می‌یابند، اظهار داشت: این فضای مثبت نسبت به ایران در آنجا نیز وجود دارد و انتظار می‌رود استقبال بسیار خوبی از آقای روحانی به دلیل ابتکاراتی که داشته‌اند و توانستند تا یک معضل ۱۲ساله بین‌المللی را حل کنند‏، به عمل خواهد آمد و در مجموع فکر می‌کنم این سفر استقبال جامعه جهانی روبه‌رو شود.

مشاور ارشد وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل چه مباحثی را مطرح می‌کنند؟ تصریح کرد: طبیعی است که آقای روحانی در سخنرانی‌شان به مسئله توافق اشاراتی داشته باشند. همچنین ایشان احتمالا به مشکلات خاورمیانه‏، افراطی‌گری و تروریسم اشاره خواهند کرد و درباره دیگر مشکلات امروز جامعه جهانی مانند مهاجرات‌ها سخن خواهند گفت.

صدر در پاسخ به این سوال که پیش‌بینیتان از آینده روابط ایران با کشورهای عربی چیست؟ خاطرنشان کرد: همانطور که جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد مسائل خود را حل کند و بتواند به طرف گسترش روابط با همه کشور‌ها حرکت کند، ان‌شاءالله طرف مقابل نیز همینگونه برخورد کند تا به نتیجه برسد.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم برای بهبود و گسترش روابط خود با کشورهای عربی ابراز داشت: متاسفانه این تلاش‌ها بنا به دلایلی به نتیجه‌ای نرسیده و این وضعیت مورد تائید ما نیست و ما به تلاش‌هایمان ادامه خواهیم داد.

کد خبر : ۳۰۷۸۳۶