خبرگزاری کار ایران

محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا

خبر منتشر شده از من تحریف شده بود/ از قضاوت زودهنگام پرهیز می‌کنم

رییس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از قضاوت زودهنگام پرهیز می‌کنم٬ گفت: خبر منتشر شده از من تحریف شده و دروغ بود.

محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ در خصوص خبری که از وی منتشر شده بود٬ اظهار داشت: روز گذشته و در اولین ساعات بعد از انتشار خبر فاجعه منا خبرنگار یکی از خبرگزاری‌های خاص اصولگرا با من تماس گرفت و به خاطر سابقه‌ای که آن خبرگزاری در انعکاس اخبار داشت٬ به من قول داد که صحبت‌های من را تحریف نکند و سوال پرسید که آیا فاجعه منا بی لیاقتی آل سعود را نشان می‌دهد، من در پاسخ گفتم ممکن است دلیل این اتفاق بی‌لیاقتی آل سعود باشد٬ یا شاید دلایل دیگری داشته باشد و باید تحقیق شود و جلسات بررسی فاجعه تشکیل شود و مقصر این حادثه را پیدا کرد و صرف یک اتفاق نمی‌توان یک دولت را مقصر دانست. مثلا وقتی باران آمده و چند نفر در پاکدشت جان باختند، باید بررسی شود و مقصر پیدا شود نه اینکه فریاد بزنیم که دولت ایران بی لیاقت بود.

محمد هاشمی با اشاره به اهمیت قضاوت در اسلام تاکید کرد: از راه دور نمی‌توانم درباره حادثه‌ای که جزئیات آن را به درستی نمی‌دانم٬ قضاوت کنم و اطلاعاتی که منتشر شده هیچکدام برای قضاوت کافی نیست.

وی مصاحبه منتشر شده را ملغمه‌ای از دروغ، تهمت و تقطیع معرفی کرد و تاکید کرد: من با آن رسانه مصاحبه نمی‌کردم چون همواره صحبت‌ها را تقطیع و تحریف می‌کنند٬ اما خبرنگاری آن خبرگزاری که تماس گرفته بود قول داد رویه قبلی تکرار نمی‌شود اما آنچه که آن خبرگزاری منتشر کرده نشان می‌دهد باز هم در راه انحراف سابق قدم برمی‌دارد اما توقعی بیشتر از آنها نیست.

کد خبر : ۳۰۷۶۵۲