خبرگزاری کار ایران

ربیعی در پاسخ به سوال آلیا:

بیش از یک میلیون معلول تحت پوشش آمده است/ برای ۳۱ هزار معلول مسکن فراهم کرده‌ایم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مقایسه با سال ۹۲ و ۹۳ ٬ ما یک میلیون و ۲۱۰ معلول را تحت پوشش برده‌ام و در پیشگیری از معلولیت نیز کار زیادی انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ علی ربیعی در پاسخ به سوال فاطمه آلیا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم در سازمان بهزیستی طی دو سال اخیر تحول بنیادینی ایجاد شده است و امروز ما صاحب نظریه بهزیستی هستیم و بهزیستی در خانه عملیاتی و دنبال می‌شود.

وی افزود: در مقایسه با سال ۹۲ و ۹۳ ٬ ما یک میلیون و ۲۱۰ معلول را تحت پوشش برده‌ام و در پیشگیری از معلولیت نیز کار زیادی انجام داده‌ایم. تلاش ما این است که مشاوره‌های ژنتیکی را نیز تحت پوشش بیمه ببریم. امروز بالای ۹۸ درصد غربالگری‌های قبل از زایمان را پوشش می‌دهیم و می‌خواهیم در ادامه بیماری اوتیسم را نیز مورد هدف قرار دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در زمینه مسکن معلولان تحولات اساسی رخ داده است٬ گفت: ما ۳۱ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش مسکن قرار داده‌ایم و در سه ماهه اول سال هزار و ۷۰۰واحد مسکن تحویل آنها داده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالات آلیا نماینده تهران گفت: امروزه ما دیگر استخدام دولتی نداریم. با این حال هر جا پای استخدام معلولی در میان بوده است٬ من دخالت کردم و نامه زده‌ام و سازمان فنی و حرفه‌ای را مکلف به بکارگیری آن فرد کرده‌ام. مضاف بر اینکه در همین زمینه صندوق توسعه کارآفرینی نیز وام لازم را می‌دهد.

ربیعی تاکید کرد: برای مهدکودک‌ها نیز دادن یک وعده غذای گرم را تحت برنامه قرار داده‌ایم. دادن شیر در مدارس نیز از برنامه‌های وزارت رفاه بوده است. البته ادعا نمی‌کنم همه کار‌ها خوب پیش رفته و عالی بوده است. هنوز خیلی کار‌ها باقی مانده و شخصا کار بهزیستی را دوست دارم و خود را به عنوان خادمی در خدمت این عزیزان می‌دانم.

وی گفت: ما پدر و مادرهای افراد تحتِ پوشش بهزیستی هستیم و تلاش می‌کنیم از سال ۹۵ و ۹۶ هیچ کودک بهزیستی بدون شغل نماند. نقص‌هایی وجود دارد که ما هر روز سعی می‌کنیم با اقدام بهینه خود آنها را برطرف کنیم.

ربیعی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تنهایی قادر به انجام کار نیست٬ اظهار داشت: ما به کمک مجلس و مردم نیازمند هستیم و در مواردی که شما بیان کردید بنده هم‌نظر بودم و تذکرات لازم را داده‌ام. راضی نیستم که یک ریال از پول بهزیستی در مصارف دیگر خرج شود.

وزیر کار اضافه کرد: بهزیستی برای همه ایرانیان است و باید یک جنبش در این‌باره ایجاد کنیم زیرا کارهای بسیاری در پیش‌رو است.

ربیعی با تشکر از سوال خانم فاطمه آلیا تصریح کرد: کارهای بسیاری عملی نشده و را آن دنبال می‌کنم و این وظیفه دینی، اخلاقی و ملی ماست و امیدواریم کارهایی را برای این طبقه از افرادی که با بهزیستی در ارتباط هستند٬ انجام دهیم که در خور شأن جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های امام راحل باشند. نقصان‌ها را دنبال می‌کنیم و سعی می‌کنیم سازمان بهزیستی بهتر از دیروز عمل کند.

کد خبر : ۳۰۷۰۳۸