خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی اصولگرایان به دنبال احیای ورشکستگان سیاسی هستند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اشتباهی کردیم و سکان جریان اصولگرا را به کسانی دادیم که خود را محور اصولگرایان می‌دانستند و امروز بعد از شکست در سیاست‌هایشان اصرار دارند که همه رفتارهای گذشته را احیا کنند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسات اصولگرایان برای همگرایی در انتخابات عنوان کرد: تلاش برای همبستگی اصولگرایان همواره مورد حمایت است، اما تجربه گذشته نشان داده که ائتلاف‌های انتخاباتی با شکست مواجه شده و باعث انشقاق اصولگرایان خواهد شد.

وی افزود: بدون شک با این روش آنها که امروز خود را قیم اصولگرایان می‌دانند و وحدت را در«همه با من باشید» می‌بینند، شکست خواهند خورد.اصولگرایان هم در گذشته به دلیل رفتارهای این افراد ضربه خورده‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم یک جبهه متحد اصولگرا داشته باشیم، باید به ائتلاف سیاسی برسیم نه ائتلاف انتخاباتی؛ ائتلافی که در آن شخصیت‌ها و گروه‌های اصولگرا از همه طیفی اجازه مشارکت داشته باشند نه اینکه برخی در اتاق‌های فکر خود بنشینند و اصولگرایان را در حلقه تنگ‌نظری‌های خود ببینند و برای کل مجموعه اصولگرا تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: تا زمانی که ما یک نقشه راه مشترک، شورای رهبری منسجم، حضور همه طیف‌های اصولگرا و یک ائتلاف سیاسی را نداشته باشیم، نمی‌توانیم به وحدت برسیم ما قبلا اشتباهی کردیم و سکان جریان اصولگرا را به کسانی دادیم که خود را محور اصولگرایان می‌دانستند و امروز بعد از شکست در سیاست‌هایشان اصرار دارند که همه رفتارها را احیا کنند در حالی‌که ادامه راه گذشته دیگر امکان‌پذیر و اثربخش نخواهد بود.

عضو جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: متاسفانه در جریان اصولگرا عده‌‌ای به دنبال این هستند که با برخی ورشکستگان سیاسی که انگیزه بازگشت به عرصه سیاست را دارند همراهی کنند تا از این طریق جریان‌هایی را که در گذشته به اصولگرایان ضربه زد، احیا کنند.

وی گفت: ما اصولگرایان اصیلی داریم که هم در زمان انقلاب در خط امام بودند و هم امروز تابع رهبری هستند و هیچ نقطه سیاهی در کارنامه سیاسی آنها مشاهده نمی‌کنیم. ما بر خلاف برخی معتقدیم اصولگرا بودن و انقلابی بودن معنای واحدی دارد اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به معنای درستی از اصولگرایی برسیم. در این رابطه فرمایشات رهبری می‌تواند نقشه راه ما باشد.

کد خبر : ۳۰۶۱۶۶