خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

ما هم دلواپسیم/ نهاوندیان گزارش خوبی به کمیسیون برجام ارائه داد

معاون وزیر امور خارجه، نگرانی و دلواپسی نمایندگان مردم را درخصوص برجام طبیعی خواند و گفت: ما هم دلواپس هستیم همانطور که در دو سال گذشته با این دغدغه‌ها سعی کردیم طوری متن برجام نوشته شود که نگرانی‌ها را برطرف کنیم.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان جلسه صبح امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برجام را پرفراز و نشیب دانست و تصریح کرد: در این جلسه بحث‌های اقتصادی مربوط به برجام که طبعاً شامل بحث‌های تحریم‌ها نیز می‌شود، با جزئیات مطرح شد که هم در کلان قضیه و هم در جزئیات آن، آقای نهاوندیان گزارش بسیار خوبی ارائه کردند.

وی افزود: این گزارش به وضعی که از قبل وجود داشته و همچنین به وضعی که در چشم‌انداز آینده وجود دارد، اشاره داشت.

عراقچی گفت: درخصوص اقداماتی که در قالب برجام صورت خواهد گرفت، بحث‌های بسیار روشنگرانه‌ای صورت گرفت و در عین حال  نمایندگان مردم هم دغدغه‌های خود را مطرح کردند که البته این دغدغه‌ها بسیار وارد است چرا که موضوعی است که با سرنوشت کشور برای سالیان طولانی سروکار دارد.

معاون وزیر خارجه مجموع بحث‌های امروز کمیسیون برجام را بسیار مهم خواند و افزود: این بحث‌ها به تصمیم‌گیری نمایندگان مردم کمک خواهد کرد، چرا که آقای نهاوندیان جزو تیم اقتصادی دولت و مسئول کمیته تحریم در طول مذاکرات بود که نقش مستقیمی در مذاکرات هسته‌ای به‌ویژه در انعکاس دستورالعمل‌های لازم و همچنین راهنمایی‌هایی که نتیجه جلسات با کارشناسان و وزرای مربوط بود، ایفا می‌کرد.

عراقچی یادآور شد: من هم در کنار آقای نهاوندیان در مواردی که لازم بود در خصوص بعضی از نکات فنی برجام برای فهم بیشتر موضوع ادای وظیفه می‌کردم.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا باز هم در کمیسیون برجام حضور خواهید یافت، گفت: ظاهراً قرار است فردا هم دوباره بیایم.

کد خبر : ۳۰۵۴۳۵