خبرگزاری کار ایران

مرتضی حاجی:

راهبردهای ما با هماهنگی خاتمی تنظیم شده است

وزیر آموزش‌‌وپرورش اصلاحات گفت: راهبردهایی که ما را به هدف می‌رساند، همگی با هماهنگی آقای خاتمی تنظیم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ مرتضی حاجی در مراسم شورای مشورتی اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی که شامگاه دوشنبه در یک انتخابات درون سازمانی برگزیده شدند٬ تصریح کرد: همه باهم بودن و نه همه برای من باید راهبردی اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم باشد و تجربه تاریخی و اقدام اخلاقی آقای عارف یک بار دیگر دراین انتخابات تکرار شد تا مجلسی همسو با برنامه و آرمان‌های دولت تشکیل شود.

وی گفت: آقای دکتر عارف در حالی که موقعیتش و رایش برابر و یا حتی بعضا بیشتر از روحانی بود اما با صلاح دید بزرگان اصلاحات و برای مناقع ملی کنار رفت و پیروزی بزرگ اصلاح طلبان را در انتخابات ۹۲ رقم زد.

حاجی با اشاره به راهبردهای تبیین شده از طرف خاتمی اظهار داشت: راهبردهایی که ما را به هدف می‌رساند، همگی با هماهنگی آقای خاتمی تنظیم شده است.

رئیس دفتر خاتمی بیان داشت: درس بزرگی از انتخابات گذشته گرفتیم و آن اینکه جناب آقای دکتر عارف، رفتاری در اخلاق سیاسی نشان داد که در تاریخ ماندگار شد. آقای عارف در شرایطی که فاصلهٔ چندانی هم از لحاظ رای آوری با آقای دکتر روحانی نداشت، اما به دلیل مصالح کشور، پذیرفت که به ائتلاف و کناره گیری تمکین کند. این اتفاق نباید تنها یک بار مشاهده شود.

وی افزود: شورای مرکز، هموارکنندهٔ راه است اما تصمیم‌های استان‌ها به عهدهٔ شورای راهبردی خود استان‌ها خواهد بود.

حاجی در پایان گفت: منتخب شورای راهبردی باید نمایندگی همهٔ افکار و گروههای اصلاح‌طلب را به عهده بگیرد. نباید منافع و افکار گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب مورد غفلت واقع شود.

خاطرنشان می‌شود از ۵۹۰ فعال اصلاح‌طلب شرکت کننده دراین همایش ۴۴۵ نفر آنان در انتخابات مذکور شرکت و به نامزدهای مورد نظر رای دادند.

کد خبر : ۳۰۳۶۲۷