خبرگزاری کار ایران

روحانی در پیامی به جشنواره فرهنگی و هنری رضوی:

ترویج فرهنگ رضوی گامی بزرگ در راه اعتلای سرمایه‌های معنوی ایران است

رییس جمهور در پیامی به سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی تاکید کرد: انسان معاصر در پرتو آموزه‌های تعالی بخش دینی و مشی مبتنی بر اعتدال و خردورزی رضوی می‌تواند به آهنگ زندگی خود طراوتی نو بخشیده و به افق‌های امیدبخش و نشاط‌ آفرین در حیات مادی دست یابد.

به گزارش ایلنا، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی به شرح زیر است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

سزد که بر سر خورشید سایه اندازیم / کنون که سایه شمس‌الشموس بر سر ماست

ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و اسوه تدبیر و محبت؛ حضرت امام رضا (ع) را گرامی داشته و حضور تمامی هنرمندان و فرهیختگان متعهد را در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری که به نام مبارک این امام همام زینت یافته ارج می‌نهم. 

ایران عزیز ستاره هدایتی از منظومه ولایت را روشنایی بخش دیدگان و امیدآفرین دل‌های خود ساخته؛ که نماد علم و حکمت، فکر و منطق و تدبیر و اعتدال بوده است. مناظره‌های سنگین و سدید آن حضرت با سران و علمای ادیان و فرقه‌های هم عصر ایشان، مایه مباهات و فخر اسلام و بویژه تشیع در سراسر ادوار تاریخ بوده و خواهد بود. 

این جشنواره مبارک که برای ترویج اندیشه‌های ناب و اعتدال رضوی و با محوریت گفتگوی بین ادیان و مذاهب و تکیه بر منطق و استدلال در موارد اختلافی برگزار شده، می‌تواند بستری مناسب برای تعامل سازنده در جهان و بویژه در همدلی و همگرایی پیروان ادیان و مذاهب فراهم سازد. 

دستاورد یک سال توجه ویژه و مشارکت همدلانه با اهالی نیک اندیش فرهنگ و ادب و شیفتگان اقلیم پرطراوت و امیدبخش هنر، گنجینه گرانبهایی است که آثار و ثمرات ماندگار آن می‌تواند منشاء خلاقیت‌ها و آفرینش‌های تازه و اثرگذار شود. 

یقیناً این اقدام چشمگیر که به اهتمام عاشقان گسترش و ترویج فرهنگ رضوی برگزار شده، گامی بزرگ در راه اعتلای سرمایه‌های معنوی و فرهنگی ملت بزرگ ایران است. 

درک ابعاد وجودی و آشنایی با عمق فضایل آن امام مهربانی از منظر هنر متعهد و هنرمندان عزیز کشور، تلاشی مدبرانه برای نهادینه کردن فرهنگ متعالی تشیع است، چرا که آفرینش‌های هنری نغمات و انواری است که چون از دل هنرمند بر می‌خیزد، لاجرم به دل همگان می‌نشیند. 

انسان معاصر در پرتو آموزه‌های تعالی بخش دینی و مشی مبتنی بر اعتدال و خردورزی رضوی می‌تواند به آهنگ زندگی خود طراوتی نو بخشیده و به افق‌های امیدبخش و نشاط‌ آفرین در حیات مادی خود دست یابد. 

اینجانب از برگزارکنندگان، دست‌اندرکاران و تمامی شرکت‌کنندگان در این جشنواره فرهنگی صمیمانه سپاسگزاری کرده، امیدوارم با بهره‌گیری بیشتر از آموزه‌های هدایتگر و انوار معنوی ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) و تداوم و ارتقاء سطح کیفی اینگونه اقدامات ارزشمند فرهنگی، بیش از پیش شاهد رشد و بالندگی همه‌جانبه ایران اسلامی باشیم. 

عزت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را از درگاه ایزد منان مسألت می‌دارم. 

حسن روحانی

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران

کد خبر : ۳۰۰۱۹۶