خبرگزاری کار ایران

سفر استانی روحانی در هفته دولت؛

همدان فردا میزبان رییس جمهور است+برنامه سفر روحانی

سی و چهار طرح با حضور رئیس‌جمهور در همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان٬ با سفر روحانی ۳۴ طرح عمرانی، زیربنایی، صنعتی، گردشگری و بهداشت و درمان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و ۲۰ طرح با اعتبار ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

بیمارستان قلب فرشچیان، ‌طرح انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه برق شهید مفتح، طرح گاز اتیلن وابسته به پتروشیمی در فامنین، طرح تولید فویل آلومین رزن، ۲۸ کیلومتر باقی مانده آزادراه کربلا (همدان-ساوه) و ۱۲ هزار هکتار آبیاری تحت فشار از دیگر طرح‌هایی است که در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۱۴ طرح با پیش‌بینی ۱۸ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در همدان آغاز می‌شود. این طرح‌ها شامل کلنگ‌زنی منطقه ویژه جهان‌آباد فامنین و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی فرشچیانو ساخت هتل پنح ستاره است. با بهره‌برداری و کلنگ‌زنی این ۳۴ طرح برای ۴ هزار و ۷۷۹ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

طرح‌های روز سه‌شنبه به صورت ویدیو کنفرانس در نشستی با حضور اعضای هیات دولت و مسئولان توسط رئیس‌جمهور افتتاح و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

در هفته دولت امسال در مجموع ۵۴۸ طرح با اعتبار ۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۰۲ طرح نیز با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود.

کد خبر : ۲۹۹۷۹۵