خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های غربی از روحانی نوشتند؛

گزارش رویترز از سخنان رییس‌جمهور

رسانه‌های غربی پس از سخنان رییس‌جمهور کشورمان به تحلیل و انعکاس این صحبت‌ها پرداختند.

به گزارش ایلنا رویترز در گزارشی به انعکاس سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی پرداخت.

رویترز در این گزارش نوشت که رئیس جمهور ایران روز یکشنبه در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با تایید توافق هسته‌ای و اشاره به دستاورد‌های دولت در دو سال گذشته، از گفته تندروهای کشور که وی در مقابل غرب تسلیم شده، انتقاد کرد.

وی توافق هسته‌ای را یک راه سوم برای سیاست خارجی ایران توصیف کرد و گفت:‌ این ایده که ما دو تنها دو راه تسلیم یا شکست در برابر جهان را پیش رو داریم، غیر منطقی است چراکه راه سوم، یعنی همکاری سازنده با جهان در چارچوب منافع ملی، راه دیگری است که وجود دارد.

روحانی در ادامه تصریح کرد: ما با استفاده از منطق، مذاکره و دیپلماسی و بدون جنگ، التماس یا تسلیم،‌ با سازمان‌ملل همکاری کردیم.

به گزارش رویترز، رئیس جمهور ایران در این برنامه تلویزیونی با نیم‌نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 و امکان پیروزی دوباره، ‌انتقادهای تندروها را خطاب قرار داد و بر دستاوردهای دوران ریاست جمهوری خود تاکید کرد.

روحانی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2017، به دستاوردهای اقتصادی دولتش، که موجب پایین آمدن نرخ تورم بالای 40 درصدی شد، اشاره کرد.

رئیس جمهوری ایران گفت: ما حتی کوچکترین اسرار کشورمان را، از جمله اسرار نظامی، علمی، اجتماعی و... از دست نمی‌دهیم.  

وی با استناد به حمایت مردمی برای این گشایش دیپلماتیک گفت: انتخابات دو سال قبل مانند همه‌پرسی برای جواب به این سوال بود که ایران در مذاکرات هسته‌ای چه رویکردی داشته باشد.

روحانی ادامه داد: از دیدگاه آنها (غرب) دیروز ما یک کشور تهدید کننده بودیم٬ اما اکنون کشوری هستیم که باید با ما توافق شود.

کد خبر : ۲۹۴۹۱۴