خبرگزاری کار ایران

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری:

دستاورد امروز دیپلماسی مرهون فداکاری‌های دوران دفاع مقدس است

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به وجود ۲۱ هزار شهید از مجموعه دولت، ضرورت تبیین ایثارگری‌ها و فداکاری های دوران دفاع مقدس را با بهره‌گیری از شیوه‌های جذاب، هنرمندانه و تأثیرگذار، مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی بانک در گردهمایی برگزاری نمایشگاه موزه دائمی «تبیین و ارائه اقدامات دولت در زمان دفاع مقدس» و در حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور، با بیان اینکه باید با نگاه خاص و توجه ویژه و برنامه‌ریزی دقیق و تأثیرگذار، حرکت عظیم ملت ایران در دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده تبیین شود، اظهار داشت: باید کاری کنیم که آیندگان نسبت به فداکاری و رشادت‌های ملت ایران و تأثیرگذاری‌هایی که در سطح منطقه‌ای و جهانی داشتند،آگاهی کامل پیدا کرده و این واقعه عظیم ماندگار شود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دفاع مقدس و ۸ سال ایثارگری ملت ایران هیچگاه از خاطره مردم فراموش نخواهد شد، گفت: ضرورت دارد، همه اندیشمندان، روشنفکران، فرهیختگان، ایثارگران و همه کسانی که در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی داشته اند و موجب شدند این کشور در مقابل همه جهان استکبار ایستادگی کرده و به پیروزی برسد، به صحنه آمده و زوایای مختلف این رویداد عظیم را تبیین و تشریح کنند تا الگویی دائمی برای پاسداشت همه نقش‌آفرینان آن دوران و هم سمبلی برای آیندگان باشد.

بانک با بیان اینکه نقش‌آفرینی ایثارگران و پایداری، ایمان و اخلاص مردم در دفاع مقدس هیچگاه از ذهن واقعی و تاریخی مردم بیرون نخواهد رفت،گفت: ایستادگی و فداکاری ملت ایران در دوران دفاع مقدس در مقابل همه جهان استبکار و تجهیزات و امکانات تسلیحاتی آنان باعث شد که تاریخ به گونه دیگری رقم بخورد و ثابت کرد یک ملت می‌تواند با تکیه بر اراده و ایمان خود در مقابل بسیج امکانات بین‌المللی، ایستادگی کرده و اجازه ندهد حتی یک وجب از خاک کشورش با خللی مواجه شود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: اخلاص، ایمان، استقامت و ایستادگی، قدرت واقعی ملت ایران است که به عنوان سمبلی برای همه کسانی که به دنبال ارزش‌های معنوی و استقلال واقعی هستند به شمار می‌رود.

بانک اظهار داشت: بسیج، سپاه، ارتش، نیروهای انتظامی و آحاد مردم در کنار هم واقعه‌ای را در دوران دفاع مقدس رقم زدند که امروز به آن افتخار کرده و عزت، غرور و اقتدار خود را نشأت گرفته از آن می‌دانیم و بی‌تردید اگر آن ایستادگی، وحدت و یکپارچگی و همراهی اقشار و اقوام مختلف نبود، این واقعه ارزشمند و تأثیرگذار به وقوع نمی‌پیوست و امروز در صحنه سیاسی و در مقابله دیگری که مشابه همان مقابله اما در جبهه دیپلماسی است، نمی‌توانستیم این موفقیت‌ را به دست آوریم.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: تقریباً همان مقابله‌ای که در دفاع مقدس بین جهان آن روز با ملت ایران وجود داشت، امروز در صحنه دیپلماسی هم شاهد آن هستیم که در آن، کشورهای ۱+۵ با همه تجربیات و نفوذ خود در یک طرف میز و در طرف دیگر عده‌ای با تکیه بر اعتقادات و ارزش‌های خود قرار دارند که می‌توانند به خوبی از منافع ملی و دستاوردهای معنوی و اعتقادی کشور و امنیت ملی با حفظ تمام خطوط قرمز، دستاورد دیگری را در صحنه مقابله دیپلماسی رقم بزنند و این دستاورد، مرهون استقامت و فداکاری های ۸ ساله‌ای است که در دوران دفاع مقدس رقم خورده است.

بانک اضافه کرد: آگاهی از استقامت و رشادت های ملت ایران در دفاع مقدس و خون شهدایی که همچنان می‌جوشد و راهنمای همه مسئولان است و باید باشد، اجازه نخواهد داد دستاوردهای ملت ایران دچار مخاطره شود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: بدون تردید اقتدار ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب که ستون خیمه انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان است، با ترسیم راهبردهای اصلی نظام، توانست در صحنه دیپلماسی نیز این موفقیت‌ها را رقم بزند.

بانک، لزوم حفظ دستاوردهای دوران دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما مجریان و خدمتگزاران مردم در هر جایی که مشغول خدمت هستیم در حیطه فعالیت‌های خود، نباید اجازه دهیم که ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب خدشه‌دار شده و خدای ناکرده به فراموشی سپرده شود و در این راستا ضرورت دارد با همه توان تلاش کنیم تا رویدادهای دوران مقدس را با روش‌ها و ابتکارات جدید و جذاب به آیندگان عرضه کنیم.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: نسل جدید نیاز دارد با بکارگیری امکانات جدید از رویدادهایی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده، آگاه شود و برای این کار باید از روش‌های هنرمندانه و از تکنولوژی‌های روز دنیا برای تأثیرگذاری و آگاهی نسل جوان استفاده کرد.

بانک گفت: اینکه هنوز بعد از گذشت چندین سال از پایان دوران دفاع مقدس نمایشگاه شایسته‌ای برای نمایش فداکاری های آن دوران ایجاد نشده، باعث تأسف است لذا باید با جدیت برای رفع این نقصان وارد عمل شد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری، مسئولین همه دستگاه‌های اجرایی را به جدیت در این موضوع مهم فرا خواند و گفت: وظیفه داریم بخش دولت موزه و نمایشگاه دفاع مقدس را در کنار سایر بخش‌های این موزه عظیم، به نحو شایسته‌ای تکمیل کنیم.

در این مراسم پیشنهادات دستگاه‌های مختلف به منظور برگزاری نمایشگاه موزه دائمی دفاع مقدس در راستای تبیین هر چه بهتر اقدامات دولت در زمان دفاع مقدس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر : ۲۹۳۷۸۱