خبرگزاری کار ایران

نوبخت در پاسخ به ایلنا:

منافع کشور را در سفر مقام‌های اروپا به ایران مدنظر قرار می‌دهیم

سخنگوی دولت گفت: مقام‌های غربی تمایل دارند در عرصه‌های مختلف با ما همکاری داشته باشند٬ اما تمام تلاش ما این است در این سفرها منافع خود را مد‌نظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی براینکه رویکرد دولت به هجمه‌هایی که نسبت به سفر هیات‌های خارجی٬ به‌ویژه وزیر امور خارجه فرانسه وارد می‌شود٬ چیست؟ گفت: این روزها ما با استقبال و اقبال هیات‌های خارجی مواجه هستیم٬ آنها تمایل دارند در عرصه‌های مختلف اقتصادی با ما همکاری داشته باشند. تمام تلاش ما این است که در این سفرها منافع خود را مد‌نظر قرار دهیم.

وی افزود: عده‌ای البته که با نگاه دلسوزانه می‌گویند٬ نباید با برخی از این کشورها ارتباطی داشت٬ در این میان به کشور فرانسه اشاره شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شما می‌دانید ما در زمینه حمل‌ونقل هوایی مشکلاتی داریم؛ در حالی که کشور فرانسه و همکاری این کشور در این زمینه می‌تواند در خرید و فروش هواپیماهای ایرباس نیازهای ما را تامین کند. رقیب دیگر این شرکت بوئینگ است که ما نمی‌توانیم به این دلیل فرانسه را کنار بگذاریم و شرکت‌های آمریکایی را نیز به روش دیگری رد کنیم. قطعا باید سیاست‌های ما معقول باشد و به شرایط بعد از تحریم‌ها با تاکید بر منافع خود نگاه کنیم.

سخنگوی  دولت با بیان اینکه نگرانی‌های برخی افراد در این زمینه قابل تحمل است٬ گفت: البته آنها می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند٬ اما وقتی حاکمیت بر توسعه اقتصادی نظر دارد٬ آنها نیز باید خود را با حاکمیت کشور منطبق کرده و به فکر منافع ملی کشور باشند.

نوبخت تاکید کرد: بدون شک ما هم از گذشته و آینده آنچه در روابط با دیگر کشورها اتفاق افتاده٬ باخبر هستیم٬ اما بدون شک برآیند تصمیم‌ها به گونه‌ای خواهد بود که سرافرازی ملت ایران را مد نظر قرار دهیم.

کد خبر : ۲۹۳۴۱۴