خبرگزاری کار ایران

ترافیک دیپلماتیک در ایران؛

وزیر خارجه ایتالیا به تهران می‌آید

منابع آگاه در وزارت خارجه ایتالیا اعلام کردند وزیر خارجه ایتالیا چهارم و پنجم اوت (چهاردهم و پانزدهم مرداد) به تهران سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه در وزارت خارجه ایتالیا روز جمعه اعلام کردند «پائولو جنتیلونی» وزیر خارجه ایتالیا چهارم و پنجم اوت به تهران سفر می‌کند.

پیش از این، پائولو جنتیلونی 17 ژوییه در صفحه توییتر خود نوشته بود «قصد دارد چهارم و پنجم اوت به همراه فدریکا گوییدی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا به تهران سفر کند»، اما وزارت خارجه تاکنون به «علل امنیتی» این سفر را تأیید نکرده بود.

این سفر هنوز در دستور کار رسمی وزیر خارجه ایتالیا گنجانده نشده است.

طبق این گزارش، پس از امضای توافق هسته‌ای در وین که به ویژه  راه را برای عادی‌سازی روابط با ایران فراهم می‌سازد و تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را لغو می‌کند، اعلام سفرهای مقام‌های اروپایی بلندمرتبه به ایران افزایش یافته است.

براین اساس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز قرار است سه‌شنبه (28 ژوئیه) و یک روز پس از «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه به تهران سفر می‌کند. «هاینس فیشر» رئیس‌جمهوری اتریش هم قرار است هفتم سپتامبر به ایران سفر کند.

لغو تحریم‌ها علیه ایران که از آغاز سال 2016 پیش‌بینی شده است، دریچه‌های سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در این کشور غنی از منابع نفتی و گازی می‌گشاید.

 

کد خبر : ۲۹۲۳۹۴