خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:

مردم در روزهای گرم از مصارف غیرضروری انرژی بپرهیزند

وزیر نیرو تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم در روزهای گرم سال در مصرف آب و برق مراعات کنند و کمتر مصرف کرده یا مصارف غیرضروری را حذف کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مصرف برق کشور گفت: وقتی فصل گرما می‌رسد اوج مصرف آب و برق شروع می‌شود. شنبه گذشته مصرف برق کشور از پنج هزار و 200 مگاوات عبور کرد و این مقدار حدود دو هزار مگاوات بیش از مصرف سال قبل بود.

وی افزود: با اقداماتی که همکاران در تمام نیروگاه‌ها انجام دادند٬ کشور توانست این پیک را با موفقیت پشت سر بگذارد، البته اطلاع نداریم در روزهای آینده که هوا گرم‌تر شود٬ پیک بالاتری نیز داشته باشیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه کار بسیار مهمی که در سال جاری انجام دادیم تعامل با کشاورزان و کارخانجات بود تا مصارف‌شان را در ساعات پیک کاهش دهند، اظهار داشت: با کشاورزان سراسر کشور مذاکراتی شد و قراردادهایی منعقد شد مبنی بر اینکه اگر در چهار ساعت میانی روز موتورهای پمپ خود را خاموش کنند و برق مصرف نکنند. در 20 ساعت بقیه روز هر مقدار برق مصرف کردند٬ رایگان خواهد بود این توانست به شکل قابل توجهی مصارف برق در کشاورزی را کاهش دهد.

چیت‌چیان ادامه داد: با کارخانجات نیز صحبت شد و آنها نیز در مدیریت این کار وزارت نیرو را کمک کردند همچنان از مردم خواهش می‌کنیم به خصوص در روزهای گرم سال در مصرف آب و برق مراعات کنند و کمتر مصرف کرده یا حتی مصارف غیرضروری را حذف کنند.

وی با اشاره به جیره‌بندی آب در کشور یادآور شد: کشور شرایط سختی در رابطه با آب دارد اما تلاش می‌کنیم جیره‌بندی را اعلام نکنیم و در مدیریت صرفه جویی آب تاکنون موفق بوده‌ایم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد:  کاهش بارندگی در هرمزگان 65 درصد، در خوزستان و بوشهر 45 درصد و در استان گلستان نیز همین روند را دنبال کرده است اما خوشبختانه برای اولین بار در کشور ایستگاه پمپاژ در سنندج ساخته شد که آب این شهرستان را تامین می‌کند.

کد خبر : ۲۹۰۷۶۰