خبرگزاری کار ایران

دستغیب در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نمایندگان فارس استعفا نداده‌اند/ خروج از صحن علنی برای دیدار با لاریجانی بود

عضو هیئت رییسه مجلس و نماینده مردم شیراز ضمن تکذیب خبر استعفای نمایندگان فارس، دلیل خروج آنها از صحن علنی را دیدار با رییس مجلس خواند.

احمدرضا دستغیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در مورد انتشار خبر استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان فارس، تصریح کرد:  تاکنون استعفایی به هیئت رییسه واصل نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم همچنین در پاسخ به این سوال که دلیل خروج دسته‌جمعی نمایندگان از صحن علنی چه چیزی بوده، افزود: خروج نمایندگان به‌دلیل تشکیل جلسه و رایزنی با آقای لاریجانی در مورد انتصاب استاندار جدید فارس بوده که نمایندگان برای این منظور مرخصی ساعتی گرفته‌اند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابر قانون هیچ نماینده‌ای تا زمانی که استعفای او پذیرفته نشده٬ حق ترک محل خدمت و وظیفه نمایندگی خود را به بهانه استعفا ندارد.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در نشست علنی فردای مجلس شورای اسلامی اگر نمایندگان یاد شده حضور نیابند، اسامی آنها به عنوان غایب از تریبون هیئت رییسه اعلام می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که خبر استعفا توسط یکی از نمایندگان استان فارس به رسانه‌ها اعلام شده، افزود: نماینده‌ای که بدین شکل این خبر را انعکاس داده یا اشتباه کرده٬ یا اینکه نظر شخصی خود را گفته است.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین درباره جلسه دیروز نمایندگان استان فارس با رییس مجلس، گفت: نمایندگان در این جلسه دغدغه‌ها و مطالب مورد نظر را در مورد انتصاب استاندار به رییس مجلس اعلام کردند و رییس مجلس نیز قول مساعد داد دغدغه‌های موجود را با دولت درمیان بگذارد.

کد خبر : ۲۹۰۱۹۹