خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نمایندگان به جای استعفا به‌عنوان اهرم فشار٬ در چارچوب قانون عمل کنند

نماینده مردم رشت گفت: نمایندگان اهرم‌های قدرت بسیاری در اختیار دارند و استعفا از مقام نمایندگی به‌عنوان اهرم فشار٬ منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ ضمن انتقاد از استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان فارس در اعتراض به انتصاب استاندار جدید این استان توسط وزارت کشور گفت: نمایندگان مجلس وظیفه تقنینی و نظارتی دارند و در مجموع با استفاده از استعفا به‌ عنوان اهرم فشار مخالفم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به‌طور کلی انتخاب و انتصاب استانداران وظیفه و حق دولت و وزارت کشور است و در صورتی که نمایندگان نسبت به عملکرد یک مسئول دولتی انتقاد داشته‌ باشند، می‌توانند با استفاده از اهرم‌های قانونی مختلفی که در اختیار دارند، وظیفه خود در خصوص نظارت بر عملکرد دولت را مسئولان دولتی را به انجام برسانند.

وی افزود: نمایندگان مجلس اهرم‌های قدرت بسیاری در اختیار دارند و در چنین شرایطی٬ استعفا از مقام نمایندگی و عدم استفاده از این اهرم‌ها چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

جعفرزاده در پاسخ به سوالی در خصوص نقض اصل تفکیک‌قوا در جریان این استعفای دسته‌جمعی٬ تصریح کرد: نمایندگان مجلس وظیفه تقنینی و نظارتی دارند و از دیگر سو انتصاب استانداران در حوزه اختیارات وزارت کشور و دولت است و نمایندگان در صورتی که نسبت به عملکرد یک مسئول دولتی انتقاد دارند،‌ می‌بایست بنابر وظیفه نظارتی‌شان و در چارچوب قانون عمل کنند.

کد خبر : ۲۹۰۱۷۴