خبرگزاری کار ایران

تویسرکانی در جمع خبرنگاران:

اعتراض‌ به آزمون استخدامی سازمان ثبت٬ به خاطر استنباط‌ نادرست از بخشنامه‌‌هاست

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: اعتراض در مورد آزمون استخدامی سازمان ثبت بعضا استنباط‌ نادرست از بخشنامه ها و آگهی‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد تویسرکانی در حاشیه همایش سراسری قوه قضاییه در خصوص شکایت صورت گرفته از سازمان ثبت در مورد آزمون استخدامی گفت: بعد از برگزاری آزمون افرادی اعتراض‌هایی داشتند و این هم طبیعی است ما در بررسی‌های اولیه اعلام کردیم که آمادگی داریم به نحو دقیق به شکایت‌ها رسیدگی کنیم٬ اما باز هم شکایت‌هایی را در دیوان عدالت اداری مطرح کردند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: علی‌القاعده سازمان هم دفاعیه‌های لازم را اعلام خواهد کرد و ما تابع احکام دیوان عدالت اداری هستیم و به هر نحوی که تصمیم گیری شود احکام را اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعتراض‌های صورت گرفته را وارد می‌دانید، گفت: برخی ادعاهایی که مطرح شده٬ بعضا استنباط نادرستی از بخشنامه‌ها و آگهی‌ها هستند٬ اما به هر حال قضاوت نهایی را مرجع قضایی خواهد کرد.

تویسرکانی با اشاره به قانون فروش ساختمان گفت: ما در این زمینه در کشور گرفتار بحران و مشکلات زیادی شدیم٬ اگر به سوابق نگاه کنیم٬ در مقاطعی اشخاص و شرکت‌هایی چندین برابر قیمت یک ساختمان به افرادی پیش فروش کرده‌اند و کلاهبرداری‌هایی صورت گرفته و تعهداتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه قانون پیش فروش ساختمان در مجلس تصویب شد و هم اکنون به شکل جامع و کامل اجرایی شده یکی از الزامات جدی که در این قانون وجود دارد٬ این است که این خریداران و پیش فروشندگان مکلفند در قالب قراردادهای رسمی این پیش فروش‌ها را انجام دهند و باید در دفاتر اسناد رسمی پیش‌فروش‌ها صورت گیرد.

تویسرکانی گفت: اگر این پیش فروش‌ها به شکل عادی باشد٬ قانونگذار برای آن مجازات قائل شده و ما تاکید داریم اگر افرادی تمایل به پیش خرید ساختمان دارند٬ باید از طریق دفاتر اسناد رسمی کار کنند. سوابق این کار در سیستم ثبت الکترونیک اسناد بار گذاری شده و از دیروز در سراسر کشور اجرایی شده است.

کد خبر : ۲۸۶۸۳۵