خبرگزاری کار ایران

علیمردانی در مخالفت با فانی:

مدیران آموزش و پرورش برای انتخابات استعفا کرده‌اند

نماینده مردم زنجان و طارم گفت: شاهد هستیم مدیران کل برای انتخابات استعفا داده‌اند و این موارد نگرانی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ محسن علیمردانی در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش  گفت: در چنین شرایطی معمولا در کشورهای دیگر خود وزیر استعفا می‌دهد٬ ولی در کشور ما همه دودستی چسبیده‌اند و اعلام می‌کنند استیضاح به مصلحت نیست٬ اما اعلام می‌کنم چه مصلحتی بالاتر از رضایت فرهنگیان که بزرگترین سرمایه کشور هستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس نهم افزود: چرا همه مسائل را سیاسی می‌کنید و نگاه مصلحتی داریم. وزیر شاید برای پست مشاور بهترین فرد باشد٬ اما مدیر اجرایی خوبی نیست. مخصوصا در شرایطی که محبوبیتی میان فرهنگیان ندارند.

علیمردانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها بر مدیریت فرهنگی تاکید کرده‌اند و گفته‌اند نه تنها فعالیت‌های فرهنگی باید مضاعف شود، بلکه باید به صورت جهادی کار کرد. حال این سوال وجود دارد آیا اینگونه فعالیت‌ها را در وزارت آموزش و پرورش شاهد هستیم؟

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس اضافه کرد: آقای فانی تیمی را در وزارتخانه جمع کرده که حتی نمی‌توانند خودشان را حرکت دهند، پس چگونه می‌توانند در آموزش و پرورش نشاط ایجاد کنند و تحرک داشته باشند.

وی با طرح این پرسش که آیا اطلاع دارید که در آموزش و پرورش چه خبر است و چه می‌گذرد، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه را نمی‌توان حزبی اداره کرد و افراد خاص و جناحی در آن به کار گرفت. قرار نیست هر کسی که در ستاد انتخاباتی آقای روحانی بوده، حتما پستی بگیرد.

علیمردانی با اشاره به اینکه  برای انتخابات اسفند ماه نگرانم که آموزش و پرورش و ستادهای مدیران کل آموزش و پرورش تبدیل به ستادهای انتخاباتی افراد خاص شوند، گفت: آقای فانی اشرافی به مدیران زیرمجموعه خود ندارند؛ در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده آموزش و پرورش نباید سیاسی شود و سیاسی‌کاری در آن سم مهلک است و قبول کنیم مدیران آقای وزیر سیاسی بوده و سیاسی‌کاری می‌کنند.

وی ادامه داد: شاهد هستیم مدیران کل برای انتخابات استعفا داده‌اند و این موارد نگرانی ایجاد می‌کند.

کد خبر : ۲۸۵۹۰۱