خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح وزیر راه به دلیل مطالبات منطقه‌ای برخی نمایندگان است

یکی از اعضای کمیسیون عمران گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی بیشتر به دلیل مطالبات منطقه ای برخی نمایندگان به جریان افتاده است.

مجید جلیل سرقلعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون عمران برای تصمیم گیری جهت ارجاع استیضاح به صحن علنی گفت: در حالی که این جلسه برای تصمیم نهایی استیضاح کنندگان تشکیل شده بود اما تنها 5 نفر از آنان در کمیسیون حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونانش آماده پاسخگویی به نمایندگان بودند، اظهار کرد: این جلسه با حضور تنها 5 استیضاح کننده تشکیل شد و نهایتا کار به اینجا رسید که امضاهای مرتبط با استیضاح به کمتر از حد نصاب نرسید.

نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص فضای جلسه امروزگفت: موارد مورد نظر استیضاح کنندگان به طور کامل مطرح شد. اعضا و استیضاح کنندگان پاسخ ها را شنیدند و در مجموع فضای قانع کننده‌ای حاکم بود.

جلیل سرقلعه با بیان اینکه اکثریت اعضای کمیسیون عمران با این استیضاح مخالف‌اند گفت:  دلایل استیضاح بخشی و سیاسی است. اما این وزیر با دست خالی وزارتخانه را تحویل گرفته است و نمایندگان می‌دانند که شرایط تخصیص منابع در کشور چگونه است و باید شرایط کشور را در نظر بگیرند.

این عضو کمیسیون عمران در ادامه افزود: نارسایی‌هایی هم اگر وجود دارد با استیضاح درمان نمی‌شود. باید منابع را تشدید کنیم و به دولت کمک کنیم. با این حال من تصور می کنم حتی اگر استیضاح در صحن علنی برگزار شود استیضاح کنندگان موفق به برکناری وزیر نخواهند شد.

کد خبر : ۲۸۵۸۵۸