خبرگزاری کار ایران

رییس دادگستری تهران در پاسخ به ایلنا:

پرونده احمدی‌نژاد در حال طی کردن مراحل قانونی است

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۷۰۹

رئیس دادگستری استان تهران تاکید کرد که پرونده رئیس جمهور سابق در حال طی کردن مراحل خود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدی گیلانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر آخرین اخبار از روند پیگیری پرونده محمود احمدی‌ نژاد در محاکم دادگستری استان تهران گفت: این پرونده در حال طی کردن مراحل خود است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جهت تجاوز 6 مرد معتاد به یک دختر 11 ساله در خیابان نیز اظهار داشت: من تا الان این خبر را از دادگاه نگرفته‌ام. باید گزارش آن را بگیرم و سپس اظهار نظر کنم. هنوز این خبر تایید نشده و ابهاماتی دارد و معلوم نیست کجا اتفاق افتاده و هنوز آن را مطالعه نکرده‌ام.

خبرنگاری با توجه به اجرایی شدن آیین جدید دادرسی کیفری که از روز گذشته اجرا شده٬ از رییس دادگستری استان تهران پرسید نظر شما درباره تبصره ماده 48 این قانون مبنی براینکه وکلای جرائم سیاسی و امنیتی با نظر رئیس قوه قضائیه تعیین می‌شوند٬ چیست؟ تصریح کرد: آنچه گفته شده که وکلا با نظر رئیس قوه قضائیه تعیین می‌شوند٬ برای مراحل مقدماتی و کشف جرم است.

وی افزود: در بسیاری از نظام‌های حقوقی برای این مرحله اصلاً وکیل نمی‌پذیرند٬ ولی ما در محاکم و رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا و زمانی که کیفر خواست صادر می‌شود٬ محدودیتی نداریم. اما در اینکه در مراحل مقدماتی وکیل بپذیریم یا نه٬ باید از وکلای خاصی استفاده می‌کردیم که موجب خراب شدن پرونده‌ها نشود. بنابراین یک نظر وسطی انتخاب شد.

رئیس دادگستری استان تهران با یادآوری اینکه فقط در مراحل مقدماتی وکلای خاصی انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در مراحل دادسرا نیاز به وکیلی خاص نیست و ما در این باره محدودیتی نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز