خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و نماینده دبیرکل در امور یمن

در تماس تلفنی نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن با معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه درباره آخرین تحولات یمن و گفت‌و‌گوی گروه‌های یمنی در ژنو رایزنی شد.

به گزارش ایلنا٬ حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی امروز با اسماعیل ولد الشیخ احمد٬ با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر ضروت توقف فوری حملات نظامی علیه مردم یمن تاکید و اظهار داشت اگرچه سازمان ملل در این مرحله از مذاکرات موفق به برقراری آتش بس نگردید، اما انتظار می رفت تلاش های جدی و فوری برای برقراری مناطق سبز در داخل یمن و تعیین بنادر و فرودگاه برای سرعت بخشیدن به عملیات ارسال کمک های انساندوستانه انجام می گرفت .

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از تلاش های سازمان ملل در ارسال کمک های انساندوستانه و برگزاری گفتگوهای واقعی بین گروهها و احزاب یمنی حمایت می کند و معتقد است بحران یمن ، صرفا از مسیر سیاسی و گفت‌وگو قابل حل است و راهکار دیگری ندارد .

معاون وزیر امور خارجه در این گفتگو آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال فوری کمک های بیشتر انساندوستانه از طریق سازمان ملل به سراسر یمن اعلام کرد .

الشیخ احمد نیز در این گفتگو تلاش های سازمان ملل در مذاکرات ژنو برای دستیابی به توافق بین گروه ریاض و گروه یمن را تشریح و اظهار کرد : در مذاکرات ژنو فاصله زیادی بین دیدگاه های دوطرف وجود داشت اما سازمان ملل بر ضرورت گفتگوها تاکید دارد .

نماینده ویژه دبیرکل افزود: راهی جز گفتگو نیست و سازمان ملل همچنان به تلاش های خود برای دستیابی به توافق در مسیر گفتگوها و نزدیک کردن دیدگاهها ادامه می دهد .

وی همچنین با تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در پیگیری عملیات امدادرسانی به مردم آسیب دیده از جنگ در یمن ابراز امیدواری کرد تا راههای سبز امدادرسانی برای ارسال کمک های بشردوستانه به مردم یمن به نتیجه برسد.

وی افزود که سازمان ملل برای برقراری آتش بس، کمک های انسانی و گفتگو تا حصول نتیجه تلاش خواهد کرد.

کد خبر : ۲۸۵۶۳۸