خبرگزاری کار ایران

نوبخت در نشست خبری مطرح کرد:

افزایش سوال٬ کارت‌ زرد و طرح‌های استیضاح/ نظر دولت در مورد طرح امر به معروف

سخنگوی دولت گفت: شنیده‌ام در ماه‌های پایانی کار مجلس، تعدد طرح‌های استیضاح رو به افزایش است و البته ما به اختیارات نمایندگان احترام می‌گذاریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری خود به سوالات اصحاب رسانه پاسخ گفت.

ابلاغ پرداخت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به خزانه‌داری

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: دیروز پرداخت بیش از 7 هزار میلیارد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به خزانه‌داری ابلاغ شد و امیدواریم پس از پرداخت حقوق ماه خرداد٬ این پرداخت‌های طرح‌های عمرانی پرداخت شود٬ لذا پیمانکارانی که با دولت همکاری می‌کنند و مطالبات قبلی دارند مطالبات‌شان پرداخت می‌شود.

تخصیص اعتبارات عمرانی 31 استان

سخنگوی دولت ادامه داد: 2 هزار و 700 میلیارد از 5 هزار و 400 میلیارد٬ اعتبارات عمرانی استانی به 31 استان تخصیص داده شده و 50 درصد اعتبارات استان‌ها در این تخصیص‌ها مورد توجه قرار گرفته است. در سال قبل میزان پرداخت تخصیص‌ها خوب بود و ما شاهد بودیم استان‌ها به کارگاه‌های عمرانی تبدیل شده‌اند و امسال نیز برای طرح‌هایی که تا پایان سال به پایان می‌رسند، اعتبارات 50 درصدی در نظر گرفته‌ایم و با آنکه سه ماه اول سال تمام نشده٬ 50 درصد اعتبارات استانی و 50 درصد از کل اعتبارات عمرانی تخصیص داده شده‌ است.

6 هزار میلیارد افزایش اعتبارات عمرانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه مصمم هستیم برای استمرار و اجرای سیاست‌های خروج از رکود٬ سرمایه‌گذاری دولت در طرح‌های تملک دارایی را افزایش دهیم، اظهار داشت: ما برای صرفه‌جویی در اعتبارات جاری دستورالعمل 12 ماده‌ای را ابلاغ کردیم  که حداقل 6 هزار میلیارد به اعتبارات عمرانی افزایش یابد٬ که در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش تقویت بنیان‌های اقتصادی است.

پرداخت یارانه 76 میلیون و 57 هزار و 430 نفر

نوبخت با بیان اینکه امروز برای 76 میلیون و 57 هزار و 430 نفر بالغ بر 3 هزار و 460 میلیارد یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد٬ تصریح کرد: امشب از ساعت 24 سرپرستان خانوار می‌توانند این یارانه نقدی را دریافت کنند و این یارانه برای خردادماه است و این در حالی است که هنوز حقوق کارمندان پرداخت نشده و تا پایان خرداد این حقوق پرداخت می‌شود و این تعویق در راستای اجرای قانون است.

خبرنگاری درباره میزان حذف‌شدگان از پرداخت یارانه نقدی پرسید که سخنگوی دولت پاسخ داد: آقای دکتر ربیعی از ریز این مسائل آگاه هستند و مسئولیت دارند در این باره توضیح بدهند.

پرداخت یارانه غیرنقدی به شکل سبد غذایی در ماه رمضان

وی از پرداخت یارانه غیرنقدی به شکل سبد غذایی به مناسبت ماه رمضان خبر داد و ادامه داد: این سبد غذایی از روز شنبه قابل دریافت است و سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعتبارات نقدی این کار را به حساب وزارت کار واریز کرده است.

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در ادامه صحبت‌های خود با  اشاره به اینکه در سال گذشته سیاست‌های اقتصاد  مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود، خاطرنشان کرد: دولت  این سیاست‌ها را رافع مشکلات خود می‌داند و در این راستا در صدد تهیه برنامه‌ها و قوانین لازم برای اجرای آن و تصویب در شورا و ابلاغ آن اقدام کرده و یک سال از ابلاغ آن سیاست‌‌ها می‌گذرد و باید انتظار داشت دستگاه‌ها گزارش عملکرد خود را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارائه بدهند.

اقدامات دولت در شرایط تحریم

نوبخت در پاسخ به این سوال که اقدامات دولت در شرایط تحریمی چگونه بوده٬ ابراز داشت: اینکه رتبه ایران در تولید در منطقه افزایش یافته و امکان افزایش صادرات بالا رفته٬ یک واقعیت است.

سخنگوی دولت در خصوص اینکه برخی‌ها درصدد این هستند که بگویند دولت در حال گره زدن مشکلات با تحریم‌هاست، بیان کرد: ما تحریم‌ها را ظالمانه غیرانسانی و مغایر با عرف و قوانین  بین‌المللی می‌دانیم که با همت مردان دیپلماسی کشور قطعا روزی تحریم‌ها لغو خواهد شد و دولت برای رفع این ظلم کوتاهی نخواهد کرد.

نگاه دولت به تحریم‌ها

وی افزود: واقعیت این است که ما نسبت به این تحریم‌ها موضعی داریم و آنها را ظلم می‌دانیم و اینکه تحریم را ظلم ندانیم و اثرات آن را ناگفته بگذاریم٬ خود یک ظلم مضاعف است. همه باید بدانند که کشورهای مدعی حقوق بشر٬ خود نخستین ناقض آن هستند و ما چه در بلوکه شدن مبالغی از درآمدهایمان و چه در ایجاد محدودیت برای فروش نفت و امکان استفاده از پول آن٬ دارای محدودیت هستیم. بیان آثار تحریم‌ها افشای ظلم تحریم‌کنندگان است و آثار تحریم واقعیتی مثل شهدایی است که در جنگ دادیم یا تخریب‌هایی که درجنگ به وجود‌آمد اما ملت ما عقب ننشست.

محدودیت در سرمایه‌گذاری در فضای تحریم

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اقدام دیگر ایجاد شده در فضای تحریم محدودیت در سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: در این شرایط سرمایه‌گذاران خارجی٬ نه اجازه و نه رغبت لازم برای سرمایه‌گذاری را دارند و سرمایه‌گذاران داخلی نیز اگر دارای رغبت لازم باشند٬ دارای محدودیت‌هایی هستند و باید حواسشان نسبت به میزان سرمایه اولیه باشند٬ پس این ظلم باید بیان شود.

فشار تحریم بر اقتصاد

نوبخت با بیان اینکه کسانی که تحریم‌ها را وضع کردند٬ با آگاهی به اینکه این تحریم‌ها چه ظلم و فشاری به مردم تحمیل می‌کند٬ یادآور شد: آنها با علم به اینکه تحریم ها فشارهای غیرعادلانه‌ای ایجاد می‌کند٬ وارد عرصه شده‌اند و آقای روحانی نیز در بحث‌هایشان به و نکته اشاره داشتند که اول فشار تحریم بر اقتصاد است مگر کسی تردید دارد زمانی که قدرت انتخاب ما برای خرید کالا کاهش یافته و ما قدرت انتخاب نداریم٬ طرف مقابل در این شرایط قیمتش را بر ما تحمیل می‌کند٬ پس این گرانی و ظلم یک واقعیت است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: از سویی دیگر آقای روحانی به این نکته تاکید مضاعف دارد و ‌آن را در جمع مردم خونگرم بجنورد که استقبال بسیار خوب و عجیبی از دولت کردند، بیان داشتند این بود که اگر طرف مقابل فکر می‌کند با وجود این ظلم‌ها ما وادار به تسلیم می‌شویم٬ این اتفاق رخ نخواهد داد و اینکه آنها فکر می‌کنند توانستند ملت ایران را وادار به عقب‌نشینی کنند٬ این مانع از اینکه ملت در جهت استیفای حقوق خود حرکت کند و تیم مذاکره کننده که به نمایندگی از ملت در مذاکرات هستند٬ کوتاه بیایند این رخ نمی‌دهد.

ثبات مدیریت و کاهش تاثیر تحریم‌ها

وی در پاسخ به این سوال که مشکلات ایجاد شده به خاطر تحریم است٬ یا مدیریت٬ گفت: لازم است از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برای افزایش قدرت اقتصادی کشور و مقاوم‌ ساختن بنیان‌های اقتصادی تشکر کنم٬ نتیجه یک سال اجرا سیاست‌های مقاومتی این بوده که ما افزایش قدرت داشته‌ایم. این فشار می‌تواند باشد که اگر با تدبیر همراه نباشد٬ شاهد رشد منفی 6/8- درصدی در سال 91 خواهیم بود و اگر با این فشار تدبیر باشد شاهد افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم هستیم. این افزایش نرخ رشد و کاهش نرخ تورم را هم من نمی‌گویم٬ بلکه همه رسانه‌های جهانی نسبت به این مساله معترفند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار داشت: این در حالی است که ما در سال 90 و 91 بیش از 120 میلیارد درآمد حاصل از فروش نفت داشته‌ایم٬ اما در سال 92 این مبلغ به 92 میلیارد و امروز به 24 میلیارد کاهش یافته است.

کاهش نرخ تورم از 40 به 15 درصد

نوبخت با بیان اینکه البته ما باید از مردم عذرخواهی کنیم، تصریح کرد: اینکه نرخ تورم از 40 درصد به 15 درصد کاهش یافته٬ من به عنوان رفاه عنوان نمی‌کنم٬ چرا که همین 15 درصد نیز نشانه رشد 15 درصدی قیمت‌هاست ولی رویکرد کار مثبت است و ما باید با تدبیر تلاش کنیم با عقل بشری و کارهای جمعی این تورم کاهش یابد.

اقدامات تامینی برای مقابله با جاسوسی رژیم صهیونیستی

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که با توجه به جاسوسی رژیم صهیونیستی از محل مذاکرات احتمال تغییر مکان مذاکرات وجود دارد خاطرنشان کرد: اقدام رژیم صهیونیستی طبیعی است و با تغییر هتل مذاکرات نیز باز هم اسرائیل ممکن است به جاسوسی خود ادامه بدهد و تیم مذاکره کننده ما نیز انجام اقدامات تامینی لازم را مد نظر قرار دهد.

علت تاخیر در پرداخت یارانه‌های نقدی

وی درباره علت تاخیر در پرداخت یارانه‌های نقدی ابراز داشت: ما با مشکلات بسیاری برای پرداخت این مبلغ رو به رو هستیم؛ ما 3 هزار و 400 میلیارد یارانه در خرداد ماه پرداخت کردیم و همین مبالغ را در اردیبهشت ماه و فروردین دادیم. اگر این یارانه‌ها که در مجموع بیش از 10 هزار میلیارد می‌شود٬ در طرح‌های زیربنایی سرمایه‌گذاری می‌شد فرصت اشتغال بسیاری ایجاد می‌شد و این در حالی است که ما از یک طرف اشتغال می‌خواهیم  و از طرف دیگر منابع آن را نداریم.

دولت همه رسانه‌ها را به یک چشم می‌بیند

خبرنگاری مدعی شد که در نشست خبری رئیس‌جمهور بسیاری از رسانه‌های منتقد اجازه طرح سوال را از رئیس‌جمهور نیافتند و این برخلاف شعار دولت در استقبال از نقد است که نوبخت در واکنش به این سوال پاسخ داد: نمی‌دانم این صف‌بندی‌ها را چه کسی تعیین کرده است. من در جلسات هفتگی با شما عزیزان که از رسانه‌های مختلف می‌آیید٬ سخن می‌گویم و همه شما از اصحاب رسانه‌های جمعی هستید و همه را به یک چشم می‌بینیم.

فعال شدن ستاد تنظیم قیمت کالا در ماه رمضان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره اقدامات دولت برای تامین ارزاق عمومی در ماه مبارک رمضان و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها یادآور شد: ستاد تنظیم قیمت کالا مدتی است که فعال شده و برای تامین منابع لازم٬ اقداماتی انجام داده است. ما از وزیر صنعت، معدن و وزیر جهاد کشاروزی می‌خواهیم گزارش‌های لازم را به ملت ارائه دهند.

نوبخت با بیان اینکه کنترل‌های لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت صورت می‌گیرد، تاکید کرد: این قابل قبول نیست که با وجود تنگناهای اقتصادی و فضای تحریم گروهی اندک نسبت به تشدید فشار اقتصادی بر مردم اقدام کند.

تا استیفای همه حقوق مردم میز مذاکرات را ترک نمی‌کنیم

سخنگوی دولت در خصوص اینکه ایران به چه میزان در مذاکرات هسته‌ای جدی است٬ ابراز داشت: ما در مذاکرات جدی هستیم و تا استیفای حقوق همه مردم ایران میز مذاکرات را ترک نمی‌کنیم. البته نکاتی که در جهت استیفای حقوق مردم است و مقام معظم رهبری نیز آنها را بیان کردند٬ مد نظر دیپلمات‌های ماست.

بعید است رد صلاحیت‌های نظام پزشکی به خاطر تجمع‌ آنها مقابل مجلس باشد

خبرنگاری با اشاره به صحبت‌های روز گذشته وزیر بهداشت مبنی بر اینکه رد صلاحیت‌های صورت گرفته در سازمان نظام پزشکی به خاطر تجمع‌های این افراد برابر مجلس بوده٬ از سخنگوی دولت پرسید که آیا این رویه مورد تایید شماست که وی عنوان کرد: این صحبت را از وزیر بهداشت نشنیده‌ام. من دیروز کرمانشاه بودم و قبل از آن نیز همراه با رئیس‌جمهور در بجنورد بودم و این سخن را نشنیده‌ام و این در حالی است که آقای وزیر برای اجرای طرح تحول سلامت از مجامع صنفی پزشکی استفاده می‌کند و قرار است طی روزهای عادی جلسات مشورتی نیز تشکیل شود که فکر می‌کنم این نظر وزیر نبوده و این رویکرد هم مورد تایید ما نیست.

آمارهای ما٬ از آمار مختصر برخی دستگاه‌ها معتبرتر است

در ادامه معاون رئیس‌جمهور در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آمارهای اعلام شده از سوی رئیس‌جمهور  در نشست خبری با آمارهای اعلام شده رسمی متفاوت است٬ گفت: آقای رئیس‌جمهور از مسائل کشور مطلع هستند و هم به دقت آمارها را ملاحظه می‌کنند و در دو روز یکشنبه و پنجشنبه گزارش‌های تیم اقتصادی دولت را مورد استماع قرار داده و دستورهای لازم را می‌دهند اما باید بگویم آمارهایی که ما داریم از آمارهای مختصرتر برخی دستگاه‌ها معتبرتر و متقن‌تر هستند.

اقدامات احتیاطی لازم برای حفظ ذخایر گندم

نوبخت در خصوص واردات گندم به کشور نیز اظهار داشت: در برهه‌ای ذخیره استراتژیک گندم ما کاهش یافته بود که دولت برای احتیاط لازم بود تا این ذخایر استراتژیک را افزایش دهد. متاسفانه ما در شرایطی بودیم که نگران کننده بود اما امروز این ذخیره استراتژیک گندم به شش ماه افزایش یافته که برای این کار هم ما مقداری گندم وارد کردیم و هم با افزایش قیمت خرید گندم تلاش کردیم در میان کشاورزان رغبت ایجاد کنیم.

احتمال تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا لازم است معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه تشکیل شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه وزارت امور خارجه در نمایندگی‌های خارجی بخش اقتصادی را فعال کرده٬ در صورتی که نیاز به تشکیل معاونت اقتصادی باشد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تشکیل این معاونت موافقت خواهد کرد.

لایحه شفافیت مالی نامزدها

 وی درباره لایحه شفافیت مالی نامزدها خاطرنشان کرد: دولت علاقمند است قانون انتخابات اصلاح شود٬ زیرا در قانون فعلی انتخابات شرایط را برای استفاده از کمک‌ها مهیا کرده که در این مساله می‌تواند مفاسدی رخ دهد٬ بدون آنکه آن کاندیدا قصد سوءاستفاده را داشته باشد. در مجموع منابع مالی نامزدها باید شفاف شود و امیدواریم هر چه زودتر این کار نتیجه بدهد.

امکان استخدام 38 هزار جوان با 550 میلیارد تومان  تخصیص اشتغال

خبرنگاری از نوبخت پرسید با توجه به سالگرد پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری چه خبر خوشی را می‌توانید در حوزه جوانان بدهید که وی ابراز داشت: در سال جاری با وجود همه تنگناهای مالی بیش از 550 میلیارد تومان  تخصیص برای اشتغال در نظر گرفته شده تا امکان استخدام 38 هزار جوان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: به غیر از این منابع شما باید تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها و رقمی که در قانون بودجه و اشتغال و مسکن زوج‌های جوان داریم را در نظر بگیرید. اما ‌آنچه که می‌تواند جوانان را خودکفا کند٬ اشتغال است٬ اما همه تلاش دولت در این است که تمامی هزینه‌ها و بودجه‌ها را برای سرمایه‌گذاری و اشتغال فراهم سازد.

توضیح دلایل ارسال نامه نهاوندیان به دستگاه‌های اجرایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره نامه محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیان کرد:  نامه آقای نهاوندیان برای این بوده که همه دستگاه‌ها گزارش‌های لازم را به دفتر ریاست جمهوری ارائه دهند. متاسفانه همه فعالیت‌های مثبت دولت اطلاع‌رسانی نمی‌شود و باید بیان شود که با وجود این تنگناها و شرایط تحریمی٬ مثلا ما چقدر راه ساختیم٬ یا اینکه چقدر از راه‌ها را به آزادراه تبدیل کرده‌ایم و ...؛ دادن این گزارش‌ها برای این است که اقدامات دولت به مردم عزیز اطلاع‌رسانی شود.

تعداد طرح‌های استیضاح رو به افزایش است

نوبخت درباره آخرین وضعیت استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: استیضاح آقای فانی وزیر زحمت‌کش آموزش و پرورش تنها طرحی نیست که در مجلس محترم مطرح شده و من شنیده‌ام که در ماه‌های پایانی کار مجلس محترم، تعدد طرح‌های استیضاح رو به افزایش است و البته ما تا آخرین روز  کار مجلس به اختیارات نمایندگان احترام می‌گذاریم.

اگر مجلس برای مطالباتش از وزیر آموزش و پرورش منابعی دارد٬ دولت استقبال می‌کند

سخنگوی دولت افزود: طرح مسکن فرهنگیان از جمله مواردی است که مجلس درصدد آن است از این طریق و با این بهانه٬ وزیر آموزش و پرورش را استیضاح کند و اگر مجلس برای اجرای این مطالبات٬ منابعی را در نظر دارد٬ ما از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال 92 از 19 میلیارد و 600 میلیون اعتباری که برای وزارت  آموزش و پرورش در نظر گرفته شده بود٬ نه تنها صددرصد آن تخصیص داده شد٬ بلکه مبالغی بیشتر نیز به وزارت آموزش و پرورش دادیم و این در حالی است که ما در سال گذشته با کاهش درآمد رو به رو بودیم و به همین جهت ما منابع همه دستگاه‌ها را کاهش داده بودیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امسال نیز منابع تخصیص داده شده برای وزارت آموزش و پرورش به 24 میلیارد افزایش یافته و در دو ماه گذشته صددرصد اعتبارات فصل اول سال به این وزارتخانه داده شده و ما علاوه بر اعتبارات فصلی 690 میلیارد مازاد نیز به این وزارتخانه پرداخت کرده‌ایم. در سال جاری نیز با طرحی که دولت برای رتبه‌بندی فرهنگیان تصویب کرد، هزار و 300 میلیارد به این وزارتخانه پرداخت خواهد شد و اگر مجلس منابع دیگری نیز دارد ما از این منابع استقبال می‌‌کنیم.

وی اضافه کرد: مواردی که در استیضاح آقای فانی آمده٬ هزار و 200 میلیارد مطالبات است که این مطالبات قبل از سال 92 بوده است. حال با توجه به این افت بودجه‌ای و شرایط تحریم مجبوریم هزار و 200 میلیارد مطالبات قبل را هم بدهیم.

استقبال شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به استقبال شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران یادآور شد: واقعیت این است که ما با استقبال شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری رو به رو هستیم که منتظر لغو تحریم هستند. در ماه جاری وزیر هماهنگی اقتصادی همراه با یک هیات بلند پایه برای سرمایه‌گذاری و همکاری‌‌های اقتصادی به تهران آمده بودند و در روزهای آینده نیز از یک کشور اروپایی هیاتی بلندپایه به ایران می‌آید.

تشکیل پلیس اقتصادی هنوز در دولت مطرح نشده است

نوبخت درباره تشکیل پلیس اقتصادی نیز گفت: اینکه فرماندهان نیروی انتظامی برای تشکیل نیروی پلیس اقتصادی اعلام آمادگی کردند از آقای وزیر اقتصاد می‌خواهم تا نظر خود را در این باره بدهد چرا این مساله هنوز در دولت مطرح نشده است.

برنامه‌های دولت برای شرایط تحریم

 خبرنگاری از سخنگوی دولت پرسید که برنامه دولت یازدهم برای روزهای سخن و در شرایطی که تحریم‌ها لغو نشوند٬ چیست که وی پاسخ داد: ما برای استمرار روزهای سخت برنامه داریم. مجلس برای بودجه امسال٬ مبلغ 236 میلیارد منابع درآمدی را پیش‌بینی کرده٬ که البته این رقم در بودجه پیشنهادی دولت 224 میلیارد با نفت بشکه‌ای 72 دلار بود. پیش‌بینی ما از میزان منابع درآمدی زیر 200 میلیارد است. با این حال اگر مذاکرات و برنامه‌های تحریمی که در سنا است٬ به نتیجه نرسد٬ هرچند مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کند٬ اما ما برای آن روزهای سخت برنامه داریم.

سوالات٬ کارت‌های زرد و طرح‌های استیضاح بسیار افزایش یافته است

وی درباره سوالات متعدد مجلس از وزرا نیز یادآور شد: هم سوالات خیلی خیلی خیلی افزایش یافته و هم میزان کارت‌های زرد و طرح‌ها برای استیضاح وزرا. دولت نسبت به اختیارات مجلس احترام می‌گذارد و پاسخ‌های منطقی را خواهد داد٬ ولی در این باره شما خبرنگاران هستید که می‌توانید اطلاع‌رسانی کنید و مردم قضاوت خواهند کرد که با این شرایط این امور چقدر به نفع گفتمان همدلی است.

جلوی افزایش قیمت مکالمات تلفنی را می‌گیریم

نوبخت درباره برخی زمزمه‌ها برای افزایش قیمت مکالمات تلفنی٬ گفت: امیدوار هستم این اتفاقات نیفتد و با آقای واعظی صحبت خواهم کرد تا جلوی این زمزمه‌ها را بگیریم.

نظر دولت در رابطه با طرح امر به معروف و نهی از منکر

سخنگوی دولت در خصوص نظر دولت در رابطه با طرح امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: این طرح تناقضاتی دارد و با برخی اصول قانون اساسی مغایرت‌هایی دارد  که در حال پی‌جویی است  و امیدواریم با نحوه مناسبی با آن مواجه شویم٬ که مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

حضور نیروهای خودسر در آمل و توضیخات نوبخت

در پایان خبرنگاری از معاون رئیس‌جمهور پرسید که در آمل برنامه مجوزداری بوده٬ که با وجود حضور نیروی انتظامی گروه‌های خودسر آن برنامه را بر هم زده و تا مرز تعرض و کتک‌ زدن فرماندار نیز پیش رفته‌اند، برنامه دولت برای مقابله با این اقدامات چیست٬ که وی تاکید کرد: همه باید بدانند که باید تابع قانون باشند و هر اقدام خلاف قانون خلاف شرع نیز است و ما باید به قانون تمکین کنیم و برای دستیابی به یک هدف قانونی نمی‌توان از روش غیرقانونی استفاده کرد.

وزارت کشور از مجوزهای ارشاد صیانت می‌کند

نوبخت اضافه کرد: وزارت ارشاد باید مجوزهای لازم را برای برنامه‌ها و کنسرت‌ها صادر کند و وزارت کشور از آن مجوز صیانت کند. همه ما باید با آزادی‌های مشروع و مصرح در قانون اساسی احترام بگذاریم و کسانی که اظهار دلسوزی می‌کنند باید به این آزادی‌ها احترام بگذارند.

کد خبر : ۲۸۴۱۱۳