خبرگزاری کار ایران

تقوی در همایش ائمه جماعات:

ایران در عراق، سوریه و جنوب لبنان موثر است

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نقشه سیاسی جهان با رهبری امام و مقام معظم رهبری تغییر یافت، گفت: ما در عراق، سوریه و جنوب لبنان موثریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در همایش ائمه جماعات،‌ مبلغان و علما که در سالن اجتماعات مصلی تهران برگزار شد، گفت: روحانیت برای کشور سرمایه‌ای بی بدیل و قدرتمند است و هیچ نیرویی نمی‌تواند جایگاهش را بگیرد.

وی ادامه داد: روحانیت یکی از ارکان نظام اسلامی است. انقلاب اسلامی از فیضیه نشأت گرفت و رهبرش روحانی بود و در نهضت انقلاب اسلامی می‌دیدیم که روحانیت نظر و تفسیر امام را به مردم می‌رساند و در همه صحنه‌ها این روحانیت بود که جلودار بود و در جنگ و دفاع مقدس و در بصیرت‌افزایی پیش رو بودند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نقشه سیاسی جهان با رهبری امام و مقام معظم رهبری تغییر یافت، اظهار داشت: ما در عراق، سوریه و جنوب لبنان موثریم. نفس امام و رهبری به جوانان جنوب لبنان خورد و آنها چنان نیرویی را تشکیل دادند که سیلی محکمی به چهارمین ارتش قدرتمند دنیا زدند و هنوز صهیونیست‌ها نمی‌توانند مشکلات روانی‌شان را جمع کنند.

تقوی افزود: حزب الله امروز یک قدرت منطقه‌ای است و آنهایی که آمده بودند تا پرونده حزب الله را جمع کنند، حزب الله پرونده آنها را جمع کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه سراسر کشور با یادآوری اینکه جامعه روحانیت شکل گرفت تا روحانیت را نمایندگی کند، خاطر نشان کرد: وقتی در انتخابات از فردی یا لیستی حمایت می‌کنیم٬ کل جامعه آن را می‌پذیرد و در مسائل سیاسی اطلاعیه‌های مفید و کارسازی داریم.

تقوی با تاکید بر اینکه ما باید از نظام و ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم٬ ابراز داشت: دشمنان دست از سر ما برنداشته‌اند. یک روز از طریق دولت موقت و بنی صدر می‌خواستند نظام تحویل شان داده شود٬ سپس به ترور روی آوردند که باز نتوانستند. با کودتا هم نتوانستند، هشت سال جنگ را راه انداختند که باز نتوانستند.

کد خبر : ۲۸۳۹۱۰