خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار قائم مقام هند:

جامعه بین‌المللی نباید تنها ناظر گفت‌وگوهای ایران و 1+5 باشد

قائم مقام وزارت امور خارجه هند بعدازظهر روز شنبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در این دیدار با تشریح گفت‌وگوهای میان جمهوری اسلامی ایران با گروه مذاکره کننده 1+5 گفت: جامعه بین‌المللی نباید تنها ناظر این گفت‌وگوها باشد و لازم است در آن نقش ایفاء کند تا به نتیجه برسد.

وی در ادامه با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و هند خاطرنشان کرد: زمینه‌های بسیاری برای توسعه و گسترش بیش از پیش همکاری در زمینه‌های مختلف به‌ویژه انرژی وجود دارد. درهای ایران برای افزایش همکاری‌ها بر روی هند باز است.

جای شان کار، قائم مقام وزیر امورخارجه هند نیز با اشاره به اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای هند گفت: امیدواریم که گفت‌وگوهای 1+5 با جمهوری اسلامی ایران هر چه زودتر به نتیجه برسد تا بتوان همکاری‌های گسترده‌تری را برنامه‌ریزی کرد.

وی هم‌چنین گفت: اولویت‌های هند برای همکاریها با ایران در حوزه‌های تجارت، انرژی و حمل و نقل است و دولت هند اراده جدی برای گسترش همکاری‌ها دارد.

قائم مقام وزارت امور خارجه هند، توسعه بندر چابهار را یک نمونه از طرح‌های توسعه و افزایش همکاری‌ها عنوان کرد و گفت: در نظر داریم در این بندر در زمینه‌های برق، پتروشیمی و راه آهن با طرف‌های ایرانی همکاری کنیم.

کد خبر : ۲۸۳۵۷۸