خبرگزاری کار ایران

صرامی در تذکر شفاهی؛

تقاضای جلسه غیرعلنی با حضور نوبخت و فانی ترتیب اثر داده شود

یک نماینده مجلس نهم گفت: تقاضای جلسه غیرعلنی با حضور آقایان نوبخت و فانی برای رسیدگی به وضعیت معیشتی فرهنگیان داشته‌اند که ترتیب اثر داده نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ محسن صرامی در تذکر خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: 177 نفر از نمایندگان در نامه‌ای به هیات رئیسه٬ تقاضای جلسه غیرعلنی با حضور آقای نوبخت و فانی را برای رسیدگی به وضعیت معیشتی فرهنگیان و مشکلات  آنها داشته‌اند که تاکنون  علیرغم کثرت امضاکنندگان٬ این نامه ترتیب اثر داده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه این درخواست نمایندگان ربطی به استیضاح ندارد٬ افزود: اگر نمایندگان بخواهند تا استیضاح ثبت کنند٬ زمان را برای رسیدگی به وضعیت مشقت بار  معیشتی فرهنگیان از دست می‌دهند و ما تقاضا داریم جلسه غیرعلنی هرچه سریع‌تر برگزار شود.

محمدحسن ابوترابی فرد در پاسخ به این تذکر تصریح کرد:‌ هیات رئیسه مجلس مخالف برگزاری جلسه غیرعلنی نیست. بحث در این‌باره در مورد زمان برگزاری این جلسه بوده و با توجه به اینکه موضوع استیضاح٬ فعلا بنا بر آیین‌نامه مجلس کن لم یکن است٬ ممکن است جلسه غیرعلنی را هفته آینده برگزار کنیم.

نایب رییس مجلس همچنین در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش افزود: این استیضاح بنا بر آیین‌نامه اول باید به کمیسیون برود و در کمیسیون٬ نمایندگانِ خواستار استیضاح٬ با وزیر آموزش و پروش جلسه برگزار کنند و بعد از آن برای آمدن استیضاح به صحن علنی تصمیم‌گیری شود.

کد خبر : ۲۸۲۸۱۸