خبرگزاری کار ایران

گزارش بعیدی‌نژاد از روند مذاکرات در وین؛

معاونان وین را ترک کردند/ ادامه جلسات کارشناسی

رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران روند مذاکرات در سومین روز وین را « کند و آهسته» توصیف کرد و گفت بحث های مهمی برای امکان پالایش متون از موارد اختلافی صورت گرفت.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بعد از پایان یافتن روز سوم مذاکرات و اتمام جلسه معاونان که تا ساعت یازده و نیم شب گذشته هم ادامه داشت، امروز صبح معاونان وین را ترک نمودند ولی قرار شد کماکان جلسات کارشناسی ادامه یابد.

بر این اساس امروز دو جلسه کارشناسی در صبح و بعدازظهر در خصوص مباحث هسته‌ای و مباحث تحریم‌ها میان تیم‌های کارشناسی ایران و نمایندگان ١+٥ برگزار گردید که طی آنها متن پیوست‌های مربوطه مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گرفت. با انجام این مرحله از مذاکرات کارشناسی، این دور از مذاکرات پایان یافت. پس از این مذاکرات، بلافاصله هماهنگی‌های لازم برای تعیین چارچوب و زمانبندی جلسات بعدی معاونین و کارشناسان صورت خواهد گرفت.

در مجموع هر چند با توجه به ماهیت پیچیده مباحث، پیشرفت در مذاکرات تدوین متن‌ها روند کُند و آهسته‌ای دارد اما در این دور از مذاکرات، متن اصلی و پیوست‌های فنی در خصوص مباحث هسته‌ای و تحریم‌ها هر چه بیشتر تکمیل گردید و بحث‌های مهمی برای امکان پالایش هر چه بیشتر این متون از موارد اختلافی صورت گرفت.

کد خبر : ۲۸۱۹۴۸