خبرگزاری کار ایران

شیرزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

صدای جریان‌های مخالف دولت٬ در صداوسیما بسیار بلند است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشار به عملکرد صدا و سیما در عرصه مذاکرات هسته‌ای گفت: صداوسیما در عرصه مذاکرات هسته‌ای بسیار کارشکنانه است.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره عملکرد صداوسیما نسبت به مذاکرات هسته‌ای گفت: عملکرد صداوسیما به در این حوزه به شدت قابل انتقاد است؛ به طور کلی بعد از رفتن آقای ضرغامی هر چند مقداری معتدل‌تر عمل و  رفتار می‌کند٬ اما در بحث مذاکرات هسته‌ای بسیار نامطلوب است.

وی افزود: به نظر من حتی سیاست رسمی در عرصه مذاکرات در صدا و سیما ملی مغفول مانده است. امروز در شرایط فعلی نیاز عمومی این است که سیاست‌ها دولت و نظام به خوبی برای افکار عمومی تببین و دفاع شود.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی گفت: امروز حتی حداقل برنامه‌های صداوسیما٬ در توجیه سیاست‌های رسمی در مذاکرات هسته‌ای نیست، و در مقابل صدای جریان‌های مخالف دولت در این رسانه بسیار بلند است که سعی می‌کنند این موضوع را به جامعه و افکار عمومی به این سبک القا و ارائه کنند که در سطح جامعه٬ مخالفان مذاکرات هسته‌ای بسیار گسترده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: برجسته‌نمایی مخالفان مذاکرات هسته‌ای در برنامه‌ها و پوشش اخبار در صداوسیما کامل روشن است و آنها در برنامه‌های تولید و مستندی کاملا یک‌سویه عمل می‌کنند؛ از جمله این برنامه‌ها؛ مستندهای هسته‌ای است٬ که این برنامه‌ها کاملا یک‌سویه است.

شیرزاد خاطرنشان کرد: اینکه صدا و سیما در جایگاه ملی خود به صورت باز عمل کند٬ موضوع بسیار خوبی است٬ اما این در صورتی است مفید است که مخالفان و موافقان بتوانند هر کدام به تبیین عملکرد خود بپردازند. در حالی که امروز صدای موافقان در رسانه ملی بسیار کوتاه و صدای مخالفان بسیار بلند است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: با این نوع عملکرد٬ صدا و سیما در عرصه مذاکرات هسته‌ای بسیار کارشکنانه برخورد کرده است.

شیرزاد ادامه داد: مخالفان و دلواپسان امروز، در گذشته نه چندان دور پیرامون مسئله هسته‌ای تاکید داشتند که از کشور فقط یک صدا باید در باره مذاکرت شنیده شود. در همین راستا دستوالعمل‌هایی برای مطبوعات ارسال می‌شود که به شدت از وجود صدای دیگر پرهیز کنند اما گویا این دستور‌العمل‌ها در صداوسیما جایی ندارد.

وی گفت: موافقان مانند گذشته به تک صدایی تاکید ندارند٬ بلکه تاکید دارند حداقل صدای تصمیم ملی حاکمیت بر روی آن به نتیجه می‌رسد٬ شنیده شود که این نوع عملکرد در برنامه‌های صدا و سیما دیده نمی‌شود٬  حتی سعی می‌شود نقدها و اشکالات بسیار برجسته شود.

این نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیما اصلا با این روند همراه نیست؛ احتمالا اگر دولت می‌خواهد در این موضوع به نتیجه برسد٬ باید قبل از مذاکره به 1+5 مذاکره ای را با صدا و سیما داشته باشد.

شیرزاد در پاسخ به این سوال که به نظر شما این نوع عملکرد جناحی رسانه ملی چه آسیب‌هایی را به همراه دارد٬ گفت: صدا سیما رسانه‌ای ملی است و باید در اختیار همه جناح‌های فکری  باشد٬ تا بتوانند همه در سایه آن به یک وحدت عمل و رویه برسند، اما اگر صدا و سیما بخواهد ساز یک گروه کوچک را کوک کند٬ جامعه نوعی دو دستگی و سختی تصمیم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هرچند امروز به نظر من جامعه با دولت همراه و هم‌نوا است٬ اما هنگامی که این نوع صحبت‌ها و اخبار از رسانه ملی پخش می شود٬ نوعی بلاتکلیفی در جامعه ایجاد می‌کند.

این فعال سیاسی گفت: واقعا برخی از تولیدهای صداوسیما در دست جریان‌های تندرو قرار دارد که توسط نگاه جناحی خاص تولید می‌شود.

شیرزاد درباره دو دستگی ملی پیرامون مسئله هسته‌ای گفت: جامعه امروز دو قطبی است٬ ولی بحث اصلی این است که اگر امروز به یک تصمیم رسیده‌ایم٬ نباید صدا و سیما با برنامه‌های خود در آن تردید ایجاد کند.

کد خبر : ۲۸۱۷۵۴